شناسهٔ خبر: 67801003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۸۵ هنرمند صنایع دستی مرکزی زیرچتر حمایتی بیمه قرار می گیرند... -

اقتصاد ایران: اراک- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از بیمه شدن ۱۸۵ هنرمند صنایع‌دستی استان طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام سیمایی گفت: با پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی و به دستور رئیس جمهور شهید و موافقت سازمان برنامه و بودجه، هشت هزار نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار کشور بیمه شدند که سهم استان مرکزی از این تعداد ۱۸۵ نفر است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: پس از اعلام به متقاضیان معرفی شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز میراث‌فرهنگی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و نیز احراز شرایط قانونی، نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان و معرفی آنها برای انجام معاینات پزشکی اقدام خواهد شد.

سیمایی ادامه داد: به این ترتیب پرونده هنرمندان به صورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارسال شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ هنرمند صنایع دستی مرکزی امسال زیرچتر حمایتی بیمه قرار می‌گیرند، گفت: بیش از ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند که تاکنون حدود ۲ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان قرار گرفته‌اند.

نظر شما