شناسهٔ خبر: 67783690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تهران: نگاه مدیریت شهری در پایتخت عدالت‌محوری است

تهران بزرگ - ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات شهرداری تهران در اجرای پروژه‌های مهم شهری و خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف، براساس نیاز شهر و نگاه عدالت‌محوری است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ظهره‌وند روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در اظهارنظری راجع به عملکرد سه ساله شهردار تهران افزود: امروز به طور جدی به این نتیجه رسیدم که عملکرد مدیریت شهری در این دوره با وعده‌های داده شده منطبق است. نوع نگاهی که شهرداری تهران به مدیریت شهری داشته نگاهی عادلانه و عدالت‌محوری بود.

وی تاکید کرد: آنچه که شهرداری تهران در سه سال گذشته انجام داده است، با عملکردی که به واسطه بازدیدی که امروز از پروژه‌های عمرانی در حوزه شهر مشاهده شد به طور کامل انطباق داشت، می‌توان گفت که فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری اقداماتی شایسته بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها ضعف شهرداری تهران در این دوره سه ساله مرتبط با بخش رسانه و تبلیغات است، گفت: معتقدم مدیریت شهری در این دوره باید بدون اتلاف منابع، به دنبال تقویت بخش رسانه‌ای باشد تا با مستندات موجود، اقدامات مدیریت شهری به مردم اطلاع‌رسانی شود، البته باید انتقادات را شنید و تبدیل به فرصت کرد.

مدیریت شهری توان رفع ترافیک موجود را دارد

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که پس از این بازدید عملکرد شهرداری تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: عملکردها نشان می‌دهد که مدیریت شهری می‌تواند بخشی مهمی از ترافیک موجود را همان ۱۰ درصدی که کار انجام شده و در تنگنا قرار گرفته است را رفع کند. 

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های در حال اجرا تا پایان سال تکمیل خواهد شد، گفت: هنگامی که پروژه‌ها در شهر تهران کامل شود تفاوتی چندانی بین شمال و جنوب، شرق و غرب وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صرفه‌جویی مصرف بنزین اظهار کرد: به لحاظ راه‌گذاری که مدیریت شهری برای اتومبیل‌ها در پایتخت ایجاد خواهد کرد شاهد صرفه‌جویی مصرف سوخت خواهیم بود. همچنین اقدامات انجام شده در بخش آسفالت خیابان‌ها و میزان آسفالتی که در معابر تهران انجام شده با گذشته قابل قیاس نیست.

ظهره‌وند با اشاره به فضای سبز ایجاد شده در تهران گفت: در سه سال گذشته در مقایسه با سال‌های گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده که این اقدام حتی در مقایسه با ابتدای انقلاب هم قابل قیاس نیست.

ساماندهی چشمگیر معتادان در پایتخت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساماندهی چشمگیر معتادان تهران اظهار کرد: در این دوره مدیریتی حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار معتاد ساماندهی شد که بیش از بالغ بر ۲۱ هزار نفر موفق به ترک اعتیاد شدند.

وی ادامه داد : شهرداری تهران محل‌های مناسبی برای معتادان بازگشته به جامعه تدارک دیده و فرایندی برای بازگشت به جامعه ایجاد کرده و حتی برای اشتغال این افراد اقداماتی انجام داده است. شغل‌هایی که قبل از ترک اعتیاد برای معتادان پیش‌بینی کرده، خود یک گزاره مناسب است. با اقدامات مدیریت شهری دیگر مردم شاهد جلوه‌های زشت در سطح شهر نخواهند بود.

ظهره‌وند با اشاره به ساماندهی بازیافت زباله‌ها در تهران نیز گفت: این مساله مهمی است که صحنه‌های دردناکی که تاکنون در تهران شاهد آن بودیم با اقدامات شهرداری تهران به طور کامل در حال حل و فصل است. با راه‌اندازی سایت‌های مختلف، زباله‌ها در تهران تفکیک می‌شود و بخشی از آنها با قابلیت تبدیل، به انرژی تبدیل شده و بخش دیگر دورریز می‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات شهرداری تهران در حوزه بازیافت منجر به حل مشکل دفع زباله، کاهش آلودگی،‌ پاکسازی چهره شهر و در نهایت عواید مفیدی برای شهروندان به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، امروز جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به همراهی شهردار تهران از بخش‌های مهمی از پروژه‌های شهری و خدماتی تهران بازدید کردند.

نظر شما