شناسهٔ خبر: 67782109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

دماوند - ایرنا - معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو اعلام کرد: فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،احمد حیدری روز دوشنبه به همراه طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، محمدی مدیرعامل آبفای شرق استان تهران از روند پیشرفت فیزیکی احداث پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن، بازدید کرد.

این پروژه با ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال ۶ کیلومتری برای جمعیت ۳۰۸ هزار نفری افق سال ۱۴۲۰ طراحی شده است که ظرفیت مدول اول این تصفیه‌خانه فاضلاب ۲۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز می‌باشد.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو اظهار داشت: از دو سال گذشته قبل اقدامات خوبی در حوزه مسکن ملی و نهضت ملی مسکن و ساخت و سازهایی که در این منطقه صورت گرفته بود، موضوع آب و فاضلاب در این حوزه مشکلاتی وجود داشت که امروز در این بازدید مشاهده شد که اقدامات خوبی صورت گرفته و در منطقه مهرآباد یک سیستم فاضلاب مجهز و مدروز زده شده و آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: در منطقه گلخندان برای شهرهای رودهن و بومهن نیز اقدامات خوبی با تکنولوژی روز صورت گرفته و این منطقه ۱۵ هکتاری نیز فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت است و از پیمانکار محترم و مسئولان تشکر می کنیم که امید است تا پایان سال قسمت اول آن به بهره برداری برسد و مشکلاتی که برای مردم از قبل بوده، حل شود.

فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

حیدری گفت: با بهره برداری مدل اول ۱۵۰ هزار نفر و با تکمیل آن تا ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو گفت: برای شهر دماوند نیز از گذشته برنامه ریزی شده و پیگیری اسنادی نیز صورت گرفته است که با برنامه ریزی این پروژه نیز انجام شود.

قطعی برق در مناطق روستایی، شهری و صنعتی به یک ثبات نسبی رسیده است/ قطعی برق چاه‌های کشاورزی براساس میزان ساعت برداشت و پروانه بهره‌برداری است

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو گفت: قطعی برق چاه های اراضی کشاورزی و نارضایتی کشاورزان، در سال ۱۴۰۰ شاهد قطعی در مناطق روستایی و شهری و صنعتی به‌صورت روزانه سه تا چهار نوبت بودیم و امروز شاهد هستیم که این سه سال به یک ثبات نسبی رسیدیم و امروز منازل مسکونی روستایی و شهری بطور کامل قطعی رفع شد که یا در صورت مشکل فنی، قطعی خواهیم داشت.

حیدری ادامه داد: کشاورزی پروانه آبدهی از طریق چاه یا آب سطحی دارد که منطبق بر پروانه هایی که می گیرند در هرماه مشخص می شود که چقدر مجوز برداشت آب و چند ساعت دارند که ۱۲ و ۱۴ و ۱۸ ساعته هستند که در این سالها دقت نشده و در این دو سال موضوع آب مطرح شد و خوشکسالی قرار داریم و آب به اندازه کافی داریم ولی باید مدیریت کنیم که درست بهره برداری شود.

وی گفت: امسال تابستان بسیار گرمی داریم که در کل کشور تداوم دارد که مصرف برق را بالا می برد که برنامه ریزی صورت گرفته امید است با تعادل در مصرف برق و خنکی هوا این مشکل حل شود.

فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
فاز نخست تصفیه‌خانه شهرهای رودهن و بومهن برای ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: در دولت سیزدهم تصفیه‌خانه شهرهای رودهن و بومهن کلنگ‌زنی شد و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آخرین وضعیت گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه در بهمن ماه سال جاری در فاز نخست برای ۱۵۰ هزار نفر جمعیت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین درخصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دماوند است، زمین مورد نظر آن تحویل آبفا شده و اعتبار آن تقریبا مشخص شده است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است تجهیز کارگاه شود و کار احداث تصفیه خانه برای جمعیت یکصد هزار نفر کلنگ خواهد خورد و کار عمرانی آغاز می شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب یک مطالبه چندین ساله که سه نقطه در شهرستان دماوند داشتند که در این دولت با همت آبفا تحقق آن را در سطح شهرستان داشتیم.

طاهرخانی گفت: امید است این دو پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هم مثل پروژه اول مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های تصفیه‌خانه بومهن و رودهن نیاز است که امید است این پروژه که پیش بینی شده در دو فاز انجام شود، محقق گردد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در بحث آب شرب منطقه نیز طی سال‌های گذشته در بسیاری از نقاط روستایی و شهری چندین ساعت قطعی آب داشتیم که با تعاملی که در سطح شهرستان بود این قطعی ها را حدود یک ساعت هم نرسیده است و کمترین قطعی را در سال گذشته داریم.

طاهرخانی ادامه داد: امسال نیز مشکل کمبود و قطعی آب نداریم و فقط یک مورد قطعی داشتیم در دماوند که به دلیل مشکل در تخریب لوله، مشکل قطعی داشتیم که با تلاش ها و زحماتی که انجام شده در شهرستان دماوند اقدامات و گام های بلندی برداشته شده است.

وی گفت: در بحث موضوع اشتغال در شهرستان دماوند نیز با فعالیت دو شهرک صنعتی، مشکل تامین برق داشتند که با ارتقا پست برق این دو شهرک شاهد توسعه در این بخش هستیم و موجب شد تا در زمینه اشتغال امروز مقام نخست را سطح کسب کردیم.

مسأله فاضلاب، یکی از مشکلات عمده مردم رودهن است/ همراهی‌های فرماندار در موضوعات مختلف قابل تقدیر است

بختیاری رئیس حوزه قضایی رودهن در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن، به مشکلات فاضلاب این منطقه اشاره کرد و از اقدامات انجام شده برای حل این مشکل تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: در چند ماهی که در خدمت مردم رودهن بودیم، یکی از مشکلات عمده در ملاقات‌های مردمی، مسئله فاضلاب شهری رودهن بود.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن ادامه داد: به‌خصوص با توجه به ساخت و سازها و بلندمرتبه‌سازی‌ها، مشکل فاضلاب یکی از چالش‌های عمده مردم بود و مسئولان شهرستان نیز از رفع آن ناتوان بودند.

بختیاری افزود: جلسات متعددی با آبفا، فرماندار و شورای تامین برگزار کردیم و با لطف خداوند و تلاش‌های مجموعه آب و فاضلاب، قوت قلبی در مجموعه ایجاد شد و پس از بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب مهرآباد، مردم اعتماد پیدا کردند که پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رودهن نیز با همان قدرت و توان در دولت مردمی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: ابتدای امسال، با توجه به سفر رئیس‌جمهور و تخصیص اعتبار لازم، ما به مردم قول دادیم که مشکل فاضلاب را تا اوایل سال آینده برطرف خواهیم کرد.

رئیس حوزه قضایی رودهن با تقدیر از فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: در اوج همراهی و همکاری، توانستیم پروژه‌های خوبی از دولت ببینیم و موضوعات مختلفی که مردم به ما مراجعه می‌کنند، حقیقتا هر موضوعی که به فرماندار ارجاع شد، همراهی کامل داشتند و قابل تقدیر است.

نظر شما