شناسهٔ خبر: 67778089 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

روند آماده سازی ورزشگاه آزادی رضایت‌ بخش نیست

دبیرکل فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص آماده سازی ورزشگاه‌ها و همچنین استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برای فصل جدید، ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)هدایت‌الله ممبینی درمورد اینکه آیا باشگاه‌ها اقدامی برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها انجام می‌دهند، اظهار داشت: امروز هشتمین جلسه برای استاندارد سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر بود. این انگیزه در همه باشگاه‌ها وجود دارد. امروز کلیه مدیران استان‌های حاضر در لیگ برتر و همچنین بعضی مسئولین استانداری حضور داشتند. این نشان می‌دهد همیتی ایجاد شده تا به نقطه استاندارد برسیم. در یک ماه اخیر رشد خیلی خوبی در شروع کارها داشتیم. برخی کارها در حال انجام است و فکر می‌کنم نسبت به فصل قبل تفاوت‌ها را احساس خواهیم کرد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد وضعیت ورزشگاه آزادی و اینکه وضعیت ورزشگاه تختی چنگی به دل نمی‌زند، گفت: ورزشگاه‌هایی که در اختیار ما هستند شاید بروز نباشند. در تمام دنیا ورزشگاه‌هایی مختص فوتبال هستند که تماشاگران امکانات خوبی دارند. ما با استانداردها خیلی فاصله داریم اینکه تمام ورزشگاه‌ها را به استاندارد لازم برسانیم کار سختی است. تلاش می‌کنیم برای امسال ضعف‌های عمده برطرف شوند ولی شاید کلیات کار انجام نشوند. اگر قرار است ورزشگاهی ساخته شود باید با استانداردهای روز و مخصوص فوتبال باشد. در خیلی از جاهای دنیا پیست تارتان ندارند و فاصله زمین با تماشاگران منسوخ شده است. در دنیا یک ورزشگاه در مدت کمی ساخته می‌شود و ما متاسفانه هنوز به این تکنولوژی نرسیده‌ایم.
وی افزود: یک سال و اندی است که درگیر بازسازی ورزشگاه آزادی هستیم. دوستان زحمت می‌کشند ولی حرکت به شکلی نیست که رضایت بخش باشد. ورزشگاه ملی کشور با این همه هوادار و مسابقات مهم و حساسی که ما پیش رو داریم انتظار داشتیم کار با سرعت بیشتری انجام شود.ممبینی درمورد اینکه آیا برگزاری بازی در ورزشگاه تختی منطقی است، گفت: ما در پایتخت باید ورزشگاهی داشته باشیم که کنار ورزشگاه آزادی باشد. شاید ما بخواهیم در هفته ۳ بازی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس را برگزار کنیم که کار سختی است. اینکه مشکلات تختی را در کنار آزادی برطرف کنیم و به دو باشگاه کمک کند، ایده خوبی است.وی درخصوص اینکه آیا احتمال برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی بدون حضور تماشاگران وجود دارد، عنوان کرد: این خیلی بد است. نه، در جلسات هم اعلام کردیم آنجا از حضور تماشاگران محروم هستیم. برای فوتبال ما زشت است. انگیزه برگزاری مسابقه زیر سوال می‌رود. دوستان در شرکت توسعه قول دادند ورزشگاه آزادی زودتر از نیم فصل آماده شود ولی انتظار جامعه فوتبال این است که حداقل چندین ورزشگاه بروز داشته باشیم. حیف است با این همه هوادار ساختار ورزشگاه‌های ما به قدیمی باشد. امیدوارم دولت تدابیری ببیند که فوتبالدوستان از داشتن امکانات خوب لذت ببرند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا شرکت توسعه هزینه خرید VAR را که از طریق وزارت ورزش تامین شده، در اختیار این فدراسیون قرار داد، گفت: تا الان این لحظه هیچ پولی به حساب فدراسیون واریز نشده است. با توجه به الزاماتی که داریم باید VAR را به فوتبال کشور بیاوریم. مشکلات زیادی داریم که بعدا بازگو می‌کنم. دولت ۱۱۰ میلیارد برای VAR در نظر گرفت و چون فدراسیون فوتبال ذیحساب ندارد، پول به حساب وزارت ورزش رفت. متاسفانه این پول تا امروز علیرغم جلسات متعدد به خاطر بروکراسی اداری واریز نشده است.وی درمورد اینکه آیا شرکت توسعه مقاومت می‌کند یا وزارت ورزش، اظهار داشت: همه یک مجموعه هستند. متاسفانه بروکراسی اداری باعث این شده و این مشکلات را داریم. خیلی از این وضعیت نگران هستیم. پولی که کمتر از ۳ هفته تخصیص داده شده، ۱۰ ماه است نتوانسته‌ایم دریافت کنیم. امیدوارم این مشکل حل شود و وزیر ورزش هم دوست دارد این اتفاق زودتر بیفتد. از این نوع رفتارهای اداری در ورزش کشور نگرانیم. پولی که کمتر از یک دقیقه جا به جا می‌شود، ۱۰ ماه است به هر دلیلی انجام نشده چون ممکن است آن‌ها موارد قانونی بیاورند.ممبینی گفت: فدراسیون فوتبال از منابع درآمدی خودش پول دستگاه‌های VAR را ذخیره کرده است. اگر در ورود دستگاه‌ها مشکلی پیش نیاید دیگر خیلی دل نگران آن پول نیستیم و هروقت دوستان خواستند پول را واریز کنند دغدغه‌ای نداریم. با تلاش همه جانبه بحث‌ مالی را برطرف کردیم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه بازی ایران و قرقیزستان کجا برگزار می‌شود، عنوان کرد: در ۴۸ ساعت آینده جلساتی داریم که تصمیم گیری می‌کنیم. اگر به این نتیجه برسیم که ممکن است برای میزبانی این بازی در ورزشگاه آزادی به مشکل می‌خوریم، ممکن است ورزشگاه جایگزین را معرفی کنیم. این بازی قطعا داخل کشور برگزار می‌شود.ممبینی در مورد اینکه آیا ممکن است لیگ بدون VAR آغاز شود، گفت: ممکن است هفته‌های اول نباشد. مباحثی مانند ترانسفر دستگاه، گمرک، نصب و راه اندازی و... باشد. ممکن است با تاخیر باشد. تاریخ دقیق نمی‌گویم که خدای ناکرده فردا زیرسوال برویم ولی یکی از اولویت‌های فدراسیون بحث VAR است.

نظر شما