شناسهٔ خبر: 67771844 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشنهاد‌های پلیس راهور به پزشکیان برای انتخاب وزیر راه: پیشنهاد‌های پلیس راهور به پزشکیان برای انتخاب وزیر راه:

بسیاری از جاده‌های کشور از نظرفنی ناایمن است بسیاری از جاده‌های کشور از نظرفنی ناایمن است

رئیس پلیس راهور فراجا از مسعود پزشکیان خواست که در انتخاب گزینه وزارت راه، مسکن و شهرسازی فردی را به مجلس معرفی کند که دغدغه جدی و برنامه مشخصی برای ایمن‌سازی راه‌ها و تکمیل پروژه‌های نا تمام ترافیکی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه عنصر راه و ایمنی آن در کنار کیفیت و ایمنی خودرو و همچنین توجه کاربران ترافیک به قوانین و مقررات نقش مهمی در وقوع تصادفات دارد، گفت: حدود ۷۰ درصد جانباختگان حوادث رانندگی مربوط به جاده‌ها و راه‌های بین شهری است. در این شرایط یبا توجه به اینکه مهم‌ترین نقش در تامین و ارتقاء ایمنی راه‌ها بر عهده وزارت راه، مسکن و شهرسازی است، از این رو می‌توان گفت که دولت در این حوزه نیز می‌تواند با انتخاب وزیری که دغدغه و برنامه جدی برای ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها داشته باشد، نقش مهمی در کاهش شمار جانباختگان داشته باشد. 

حسینی وزیر راه را به فرمانده جاده‌ها در نبرد با تصادفات توصیف کرد و گفت: در کنار انتخاب وزیری کارآمد در حوزه تولید خودرو‌های داخلی که مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است، نقش وزیر راه و شهرسازی در ارتقاء ایمنی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات نیز بسیار حائز اهمیت است. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، وظایف متعددی در این زمینه بر عهده دارد که انجام صحیح آنها می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش تصادفات و تلفات جانی در جاده‌ها کمک کند.

وی با ارائه پیشنهاد‌هایی به مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری منتخب مردم برای انتخاب وزیر راه، گفت: درخواست پلیس راهور از رئیس جمهور منتخب این است که در سنجش و ارزیابی گزینه‌های پیشنهادی وزارت راه، مسکن و شهرسازی مواردی را مد نظر داشته باشد. ما این موارد را به اطلاع دفتر رئیس جمهور منتخب نیز رسانده‌ایم و امیدواریم که در نهایت آقای پزشکیان وزیری را برای این وزارتخانه انتخاب کند که نتیجه عملکرد وی، رفع مشکل چندساله نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، تکمیل سریع پروژه‌های نیمه‌کاره و در مجموع افزایش ایمنی ترافیک باشد.

بسیاری از جاده‌های کشور معیوب و ناایمن است

رئیس پلیس راهور فراجا درباره معیار‌های انتخاب وزیر راه، گفت: اصلاح و بهسازی جاده‌ها باید جزو مهم‌ترین اولویت‌های وزیر آینده باشد. واقعیت این است که اگر بخواهیم شهر‌های جدیدی بسازیم یا حتی گردشگری را توسعه دهیم باید راه ایمنی هم داشته باشیم. متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از جاده‌های کشور از نظر فنی معیوب و ناایمن هستند. وزیر راه و شهرسازی باید با اختصاص بودجه کافی به این بخش، اقدام به اصلاح و بهسازی جاده‌ها، احداث پل‌ها و زیرگذرها، رفع نقاط حادثه‌خیز و ایجاد روشنایی مناسب در جاده‌ها کند.

وزیر راه، زیرساخت‌های برخورد با تخلفات را توسعه دهد

حسینی با بیان اینکه جان بسیاری از کاربران ترافیک در گرو رویکردی است که وزیر آتی راه و شهرسازی در قبال ایمنی در جاده‌ها خواهد داشت، گفت: موضوع دیگر مربوط به نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌هاست، نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌ها، از جمله تابلو‌های هشداردهنده، خط کشی‌های جاده، گاردریل‌ها و روشنایی مناسب، می‌تواند به رانندگان در رانندگی ایمن و جلوگیری از تصادفات کمک کند. کنترل ترافیک و اعمال قانون نیز امر مهم دیگری است که وزیر راه و شهرسازی باید با همکاری پلیس راهور، به طور جدی بر کنترل ترافیک و اعمال قانون در جاده‌ها نظارت داشته باشد. برخورد قاطع با رانندگان متخلف، می‌تواند به کاهش تخلفات رانندگی و به تبع آن، تصادفات منجر شود. ما در حوزه زیرساخت‌ها و برخی از تجهیزات ثبت و برخورد با تخلفات مشکلات و کمبود‌های جدی داریم که وزیر راه باید به آن توجه کند.

وی فرهنگ‌سازی و آموزش را نیز موضوع دیگری برشمرد و گفت: یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات، ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش صحیح رانندگی به مردم است. وزیر راه و شهرسازی باید با استفاده از رسانه‌ها و سایر ابزار‌های فرهنگی، به آموزش رانندگی ایمن و ترویج فرهنگ رعایت قوانین رانندگی در بین مردم بپردازد.

تامین امکانات اورژانس جاده‌ای فراموش نشود

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر ضرورت حمایت از اورژانس جاده‌ای از سوی وزارت راه، گفت: این موضوع گرچه به نوعی به حوزه وزارت بهداشت که آقای پزشکیان نیز تجربه آن را دارا هستند، مربوط می‌شود، اما با توجه به اینکه ارائه خدمات سریع و مناسب به مصدومان تصادفات، می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد. وزیر راه و شهرسازی باید با تجهیز اورژانس جاده‌ای به امکانات و تجهیزات مدرن و همچنین جذب و آموزش پرسنل متخصص، به ارتقای کیفیت خدمات اورژانس جاده‌ای در کشور کمک کند.

به گفته حسینی وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، نقشی کلیدی در ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات دارد. با انجام اقداماتی مانند اصلاح و بهسازی جاده‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، کنترل ترافیک و اعمال قانون، فرهنگ‌سازی و آموزش و حمایت از اورژانس جاده‌ای، می‌توان به طور قابل توجهی به کاهش تصادفات و تلفات جانی در جاده‌ها کمک کرد.

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان در زمان تبلیغات انتخاباتی دغدغه درستی در مورد ایمنی راه‌ها و وضعیت جاده‌های کشور داشتند، تصریح کرد: انتخاب وزیران کارآمد و متخصص در حوزه‌های مختلف، از جمله تولید خودرو‌های داخلی و راه و شهرسازی، می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقاء کیفیت زندگی مردم و رونق اقتصادی کشور باشد. رئیس جمهور منتخب که تاکید زیادی بر توجه به برنامه هفتم توسعه و اجرای کامل آن داشتند، می‌بایست با توجه به مفاد این برنامه که در آن بر کاهش شمار جانباختگان حوادث رانندگی تاکید شده است، وزیری را برای وزارتخانه راه، مسکن و شهرسازی انتخاب کنند که به این بند از قانون نیز توجه کامل داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما