شناسهٔ خبر: 67767643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

زلنسکی: روسیه در حملات شبانه از پهپادهای «شاهد» استفاده کرد؛ تسلیحات دوربرد لازم داریم

به دنبال حمله موشکی و پهپادی گسترده ارتش روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، روز یکشنبه ۳۱ تیر گفت که کشورش برای محافظت از شهرها و نیروهای خود در خط مقدم در برابر بمب‌ها و پهپادهای روسیه به سلاح‌های دوربرد نیاز دارد. زلنسکی با اشاره به حملات پهپادهای روسیه گفت: «تنها در شب گذشته، ارتش روسیه تقریباً از ۴۰ پهپاد «شاهد» علیه اوکراین استفاده کرد. مهم این است که بیشتر آنها توسط مدافعان ما در آسمان سرنگون شدند.»

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال حمله موشکی و پهپادی گسترده ارتش روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، روز یکشنبه ۳۱ تیر گفت که کشورش برای محافظت از شهرها و نیروهای خود در خط مقدم در برابر بمب‌ها و پهپادهای روسیه به سلاح‌های دوربرد نیاز دارد.
 
ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه طی دو هفته گذشته پنج بار کی‌یف را هدف حملات پهپادی قرار داده است ولی سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین پهپادها را قبل از رسیدن به پایتخت منهدم کردند.
 
نیروی هوایی اوکراین در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۳۵ پهپاد از ۳۹ پهپاد و دو موشک کروز را که روسیه پرتاب کرده بود، یک‌شبه منهدم کرد. به گفته نیروی هوایی، این سلاح‌ها ده منطقه اوکراین را هدف قرار داده‌ بودند.
 
هنوز مشخص نیست که چه تعداد پهپاد به سمت کی‌یف پرتاب شده است. سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی پایتخت اوکراین در تلگرام اعلام کرد که هیچ تلفات جانی و خسارت قابل توجهی گزارش نشده است.
 
زلنسکی با اشاره به حملات پهپادهای روسیه گفت: «تنها در شب گذشته، ارتش روسیه تقریباً از ۴۰ پهپاد «شاهد» علیه اوکراین استفاده کرد. مهم این است که بیشتر آنها توسط مدافعان ما در آسمان سرنگون شدند.»
 
رئیس جمهوری اوکراین گفت که برای محافظت از کشورش در برابر حملات هوایی ضروری است بمب افکن‌های روسی در پایگاه‌های هوایی روسیه منهدم شوند.
 
زلنسکی گفت: «توانمندی‌های دوربرد کافی ما باید پاسخی عادلانه به ترور روسیه باشد. همه کسانی که از ما در این امر حمایت می‌کنند، از دفاع در برابر تروریسم حمایت می‌کنند.»
 
زلنسکی روز جمعه در لندن درخواست خود را از متحدان غربی برای اجازه حملات دوربرد به داخل خاک روسیه تجدید کرد و گفت که بریتانیا باید تلاش کند تا شرکای خود را متقاعد کند که محدودیت‌های اوکراین در حملات به روسیه را حذف کنند.
 
اعضای ناتو رویکردهای متفاوتی در مورد چگونگی استفاده اوکراین از تسلیحات اهدایی خود اتخاذ کرده‌اند. برخی تصریح کرده‌اند که کی‌یف می‌تواند از آنها برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کند، اما آمریکا رویکرد محدودتری در پیش گرفته، و اجازه می‌دهد که سلاح‌هایش فقط در مرز روسیه علیه اهداف نظامی روسیه در اوکراین به کار گرفته شود.
 
نیروی هوایی اوکراین گفته که روسیه سه موشک بالستیک اسکندر پرتاب کرده است، اما اشاره نکرده که چه بر سر آنها آمده است.
 
اداره نظامی منطقه «سومی» در شمال شرق اوکراین در مرز روسیه هم اعلام کرده که یک موشک روسی به زیرساخت‌های حیاتی منطقه شوستکینسکی در این منطقه آسیب زده؛ اما جزئیاتی در مورد زیرساخت‌های آسیب دیده ارائه نکرده است.
 
روسیه در مورد این حملات اظهار نظری نکرده است. اما مسکو می‌گوید به اهداف غیرنظامی در اوکراین حمله نمی‌کند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما