شناسهٔ خبر: 67764501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار:

شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی در اولویت دریافت تسهیلات هستند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های دانش بنیان اولویت اول در پرداخت تسهیلات هستند چون می‌توانند پیشران اقتصادی استان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اگر قرار است در استان جهش تولید رقم بخورد، با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان، تامین تسهیلات برای توسعه و تجاری سازی ایده‌ها، توسعه کارگاه‌ها، تولیدات، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آنهاست که در این زمینه در استان مشکلی نداریم اما باید شرکت‌ها از دستگاه مربوطه و متولی مجوز داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ شرکت فناور و حدود ۵۷ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که ۳۸ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری بیرجند مستقر هستند و مانند اکوسیستم به هم خدمات داده و به تولیدات همدیگر کمک می‌کنند.

وی تامین مکان برای کارگاه و انبار و بازاریابی را از دیگر دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: این شرکت‌ها در زمینه بازاریابی فعالیت خوبی به خصوص از طریق فضای مجازی دارند اما باید بازار مناسب برای محصولات تولیدی آنها فراهم کنیم.

جعفری با بیان اینکه سایت دانش بنیان در شرکت شهرک‌های صنعتی در حال احداث است افزود: تاکید کرده‌ایم تا پایان سال جاری فضا ساخته و در اختیار شرکت‌ها داده شود تا بتوانند مکان مناسبی در کنار یکدیگر داشته باشند.

شرکت‌های دانش بنیان خراسان جنوبی در اولویت دریافت تسهیلات هستند

وی گفت: درخواست این مجموعه تکمیل ساختمان در حال احداث پارک علم و فناوری استان است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیاز به پیگیری و جذب اعتبار دارد که با بهره‌برداری از این ساختمان، بخشی از نیاز شرکت‌های دانش بنیان‌ و واحدهای فناور رفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برخی شرکت های دانش بنیان در گذشته از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کرده‌اند و اکنون برای توسعه و تجاری سازی محصول نیازمند تسهیلات هستند که در این زمینه پیگیری لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان تمایل به ارتباط گیری با کشورهای دیگر دارند که زمینه‌های لازم را در این خصوص فراهم خواهیم کرد و در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تجربیات خوبی حاصل شد که در چنین مواقعی می‌توانیم حلقه را کامل کنیم.

جعفری گفت: فرزندان خراسان جنوبی در پارک‌های علم و فناوری تولیدات خوبی دارند که درخواست داریم شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی سفارش‌های خود را به این افراد بسپارند و از این طریق حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۲ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان جذب شده است گفت: مجموع این تسهیلات در استان بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال جذب شده و در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و در حال توزیع است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: علاوه بر این، تسهیلات جزء سه تبصره ۱۸ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال با سود چهار درصد ویژه دستگاه‌های حمایتی در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: جامعه هدف دستگاه‌های حمایتی می‌توانند به صورت انفرادی یا کارفرمایی از مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال تا سقف ۴۰ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نظر شما