شناسهٔ خبر: 67761212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ایستگاه مترو سعدیه در سال آینده افتتاح می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: شیراز - شهردار شیراز از نیاز به ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خط ۲ مترو کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: ایستگاه مترو سعدیه در سال آینده افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن اسدی در شانزدهمین بازدید شبانه خود از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شیراز، از پروژه ایستگاه مترو فاز دو قطار شهری شیراز بازدید کرد و اظهار داشت: اجرای هر کیلومتر خط مترو بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر هیچ پروژه‌ای نیمه‌کاره باقی نمانده و تمام پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۶ پروژه همزمان با گذشت ۳۶ ماه از فعالیت شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: هم‌اکنون عملیات ۴ خط از پروژه‌های مترو در حال اجرا است و تلاش می‌شود با تأمین اعتبار، در زمان مقرر شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

اسدی با بیان اینکه ایستگاه مترو کلبه سعدی به طول ۱۴۵ متر و با هزینه اجرایی ۴۶۴ میلیارد تومان در تابستان ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد، گفت: سوت قطار در ایستگاه سعدیه به صدا در خواهد آمد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این بازدید با اشاره به تحولات عمرانی در شهر شیراز، گفت: این تحولات حاصل تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز است.

سردار یدالله بوعلی افزود: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد ایفای نقش مؤثر نیروهای مسلح در اجرای پروژه‌ها هستیم و این اقدام از سوی شهرداری و پیمانکاران، نشان‌دهنده اراده آنها برای رفع مشکلات مردم است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه فاز دوم خط ۲ مترو مستقل بوده و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است، گفت: هم‌اکنون اجرای عملیات در ایستگاه‌های اطلسی و حافظیه در دستور کار است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، ایستگاه سعدیه در سال آینده افتتاح می‌شود.

امیری‌قطین یادآور شد: طول ایستگاه آزادی تا سعدیه ۳۷۰۰ متر است که ایستگاه سعدیه به صورت دو طبقه و با طول ۱۴۵ متر احداث می‌شود. این ایستگاه در مقایسه با سایر ایستگاه‌ها طول زیادی دارد و هم‌اکنون عملیات حفاری شمع‌ها در حال انجام است.

نظر شما