شناسهٔ خبر: 67758322 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای تاثیر در تار و پود فرهنگ؛

فرانسیس فورد کاپولا یک جایزه دیگر می‌گیرد/ تجلیل در مرکز کندی

با معرفی برندگان جوایز مرکز کندی ۲۰۲۴ روشن شد کاپولا چهره سینمایی این جایزه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا کارگردان برنده اسکار امسال در مرکز کندی تجلیل می‌شود.

کاپولا که به تازگی با جدیدترین فیلمش «مگالوپولیس» در جشنواره فیلم کن حضور داشت، در بیانیه‌ای از اینکه در طول زندگی حرفه‌ای خود با هنرمندان بزرگ و افرادی فوق‌العاده همکاری کرده ابراز خوشوقتی کرد و افزود: هرگز یادگیری را متوقف نکردم و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که در کنار کسانی قرار بگیرم که به من الهام بخشیدند، به کسانی که به آنها نگاه کردم و در زمان‌های تاریک به من دلگرمی دادند.

گروه راک «گریت فول دد»، بانی رایت، خواننده و ترانه‌سرای برنده گرمی، آرتورو ساندوال نوازنده جاز و تئاتر آپولو همراه کاپولا از دریافت کنندگان جایزه ۲۰۲۴ مرکز کندی هستند.

هر یک از این چهره‌ها برای دستاوردهای هنری خود بارها تجلیل شده‌اند. مرکز افتخارات کندی، از سال ۱۹۷۸ هر سال افرادی که تار و پود فرهنگ را از طریق هنرهای نمایشی بسط داده‌اند، شناسایی و تجلیل می‌کند.

مریل استریپ در سال ۲۰۱۱ دریافت کننده این جایزه بود و پس از وی در سال‌های بعد داستین هافمن، شرلی مک لین، تام هنکس، جورج لوکاس، آل پاچینو، نورمن لیر، سالی فیلد دیگر دریافت کنندگان این جایزه در بخش سینمایی آن بودند. بیلی کریستال سال پیش این جایزه را از دست رابرت دنیرو دریافت کرد و کوین هارت چهره دیگری بود که با این جایزه تجلیل شد.

مراسم اهدای این جایزه در مرکز کندی امسال ۸ دسامبر (۱۸ آذر) برگزار می‌شود.

نظر شما