شناسهٔ خبر: 67754977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۴ شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام در سماح برای زائران اربعین حسینی

حمید رضا دهقان

مدیر دفتر مدیریت و امور کارگزاران حج و زیارت استان یزد آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی را چهارم شهریورماه اعلام و از آنها خواست در اسرع وقت نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

 «سید حسن کلانتر» در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: آن دسته از هموطنان عزیز که قصد تشرف برای زیارت اربعین را دارند، حتما باید در سامانه سماح به آدرس «samah.haj.ir» ثبت‌نام کنند که بر همین اساس زائران یزدی تا چهارم شهریور می‌توانند نسبت به ثبت نام از این طریق اقدام و و تا نهم شهریورماه نیز از کشور خارج شوند.

وی ضمن توصیه به زائران برای تعیین تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود قبل از شروع ثبت‌نام، گفت: زائران یزدی با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها طی این ایام، می‌توانند از طریق مرز شلمچه عبور کنند.

کلانتر با بیان این که ثبت نام در سامانه سماح با تکمیل اطلاعات، پرداخت حق بیمه و دریافت کد رهگیری کامل می شود، داشتن گذرنامه معتبر برای خروج از مرز را الزامی خواند و گفت: متقاضیان فاقد گذرنامه معتبر از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

وی از زائرانی که دارای گذرنامه بین‌المللی و زیارتی هستند نیز خواست تا از اعتبار گذرنامه خود برای انجام این سفر اطمینان حاصل کنند تا برای سفر اربعین دچار مشکل نشوند.

مدیر دفتر امور کارگزاران حج و زیارت استان گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، همه زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

کلانتر در پایان از پیگیری انتقال زائران استان همانند سال گذشته از روش‌های غیر جاده‌ای مانند حمل‌ و نقل هوایی و ریلی نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد به محض حصول نتیجه، به عموم هم استانی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌ها امسال با افزایش حدود ۱۰ درصدی زائران اربعین حسینی نسبت‌ به سال گذشته، ۳۰ هزار یزدی برای عرض ارادات به اباعبدالله الحسین(ع) عازم کربلا خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما