شناسهٔ خبر: 67744870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر ؟

به گفته معاون وزیر صمت، تعرفه واردات خودروهای کارکرده در کارگروه‌ تخصصی جمع‌بندی و اعلام می‌شود، اما پیشنهاد ما این است که همین تعرفه‌های فعلی برای خودروهای کارکرده مصوب شود.

صاحب‌خبر -

مهدی ضیغمی امروز در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو در مورد توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی، گفت: با توجه به توافقی که با بانک مرکزی انجام شده است، می‌توان واردات را از محل سایر ارزها انجام داد. البته توقف فعلی در ثبت سفارش واردات خودرو با هر منطقی که آنجام شده باشد، آسیب‌زا است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ثبت سفارش خوبی تاکنون انجام شده است، گفت: در حال حاضر حدود 1.5 تا 1.8 میلیارد دلار ثبت سفارش فعال خودرو داشته‌ایم و این رقم می‌تواند به حدقل 2.5 میلیارد دلار برسد تا خودروهای مورد پسند مردم وارد شود و منجر به تنظیم بازار شود. 

معاون وزیر صمت درباره تعرفه واردات خودروهای کارکرده اظهار داشت: ترجیح این است که تعرفه‌های فعلی مصوب شود البته باید در این باره به جمع‌بندی برسیم بعید می‌دانم که تعرفه‌ها افزایش یابد مگر اینکه شرکت‌ها اعتراض کنند. 

وی افزود: خیلی از شرکت‌ها به دنبال افزایش تعرفه‌ خودروهای کارکرده هستند تا به واردات خودروهای نو آسیبی وارد نشود. پیشنهاد من نیز آن است که همین تعرفه‌های فعلی برای خودروهای کارکرده مصوب شود. 

فارس

نظر شما