شناسهٔ خبر: 67743974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

غیبت سرویس مخفی؛

افشاگری جدید از نقض پروتکل‌های امنیتی در تجمع ترامپ

فارس

یک سناتور آمریکایی به نقل از افشاگران خبر داده که در روز حادثه تیراندازی به نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا دونالد ترامپ، اکثر پرسنل امنیتی حاضر از سرویس مخفی نبودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی جاش هاولی جمعه به نقل از افشاگران گفت که اکثر پرسنل امنیتی که در روز حادثه تیراندازی به ترامپ در تجمع انتخاباتی شهر باتلر پنسلیوانیا حضور داشتند، اصلاً عضو سرویس مخفی نبودند.

او وزارت امنیت داخلی آمریکا را به بکارگیری پرسنل غیرآماده و بی‌تجربه برای تامین امنیت این مراسم متهم کرد.

هاولی در نامه‌ای به وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس نوشت «افشاگران که از رویداد به طور مستقیم آگاهی داشتند، به من گفتند که تیم امنیتی در واقع ماموران سرویس مخفی نبودند، بلکه از آژانس تحقیقات امنیت داخلی (وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا) بودند».

به گفته این افراد مطلع، نیروهای امنیتی از سگ برای نظارت بر منطقه استفاده نکردند و از جمله موارد امنیتی دیگری که نادیده گرفته شد، این بود که به افراد بدون نشان مناسب اجازه دادند به پشت صحنه این مراسم دسترسی داشته باشند و افرادشان را دورتادور محل تجمع یا حول استیج مستقر نکردند.

سناتور هاولی که از اعضای کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا است، به مایورکاس اطلاع داد که به بررسی «شکست‌های امنیتی شوکه‌کننده در روز ۱۳ ژوئیه» ادامه می‌دهد. او خواستار پاسخگویی وزارت امنیت داخلی به ادعاهای مطرح شده ظرف هفت روز شد.

ساختمانی که توماس متیو کروکس از آنجا به سمت تجمع انتخاباتی ترامپ تیراندازی کرد، پایگاه پلیس محلی بوده که قرار بود به تامین امنیت کمک کنند.

این که چطور کروکس توانست بدون دیده شدن از سوی نیروهای امنیتی و مقامات خود را به بالای پشت‌بام برساند و در آنجا با وجود هشدار شاهدان به پلیس و سرویس مخفی به مدت حدود ۲۰ دقیقه قبل از تیراندازی بماند، همچنان محل سوال است.

مدیر سرویس مخفی کیمبرلی چیتل درباره عدم حضور نیروهایش در بالای این ساختمان، ادعا کرد که خیلی شیبدار بوده و ایمن نبوده است.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که این ادعا متقاعدش نکرده، احضاریه‌ای صادر کرده تا او را وادار کند در مقابل کنگره سوگند بخورد.

نظر شما