شناسهٔ خبر: 67742652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقرار ۱۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی ویژه اربعین در مسیر منتهی به مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از استقرار ۱۰ پایگاه اورژانس در روزهای پیاده‌روی اربعین حسینی و در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر سید محمد محمدی شنبه در بازدید از محل استقرار پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در مسیر اربعین حسینی در شلمچه اظهار کرد: پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در مسیرهای مواصلاتی منتهی به خرمشهر و پایانه شلمچه قبل از شروع پیاده‌روی اربعین مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به ایجاد چهار اتاق سرد توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نقاط پر تجمع در گذرگاه اربعین شلمچه افزود: محل استقرار اتاق‌های سرد جانمایی و به‌زودی عملیات نصب آنها آغاز خواهد شد.

محمدی گفت: به همت سایر ارگان‌ها و نهادهای چند اتاق‌های سرد دیگر برای رفاه حال زائران جانمایی و نصب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی در نزدیکی مرز شلمچه در حال آماده‎‌سازی محیطی است تا برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آماده شود.

استقرار ۱۰ پایگاه فوریت‌های پزشکی ویژه اربعین در مسیر منتهی به مرز شلمچه

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است و چند روز پیش به بهره برداری رسید.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما