شناسهٔ خبر: 67730458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به یک کشتی در خلیج عدن

زهرا موسوی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنرانی در جمع مردم کشورش در راهپیمایی گسترده در صنعا گفت: کشتی «(Lobivia)» را در خلیج عدن با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امروز- جمعه- بار دیگر یمنی‌ها در میدان السبعین در صنعا در حمایت از غزه دست به راهپیمایی زدند.

در بیانیه منتشر شده در جریان این راهپیمایی با عنوان «با وجود مزاحمت هر مزدوریی در کنار غزه می‌ایستیم» آمده است: به فرمانده، نیروهای مسلح، مردم یمن و امت اسلامی به خاطر دستاورد تاریخی ضربه زدن به پایتخت دشمن، «یافا» که در اسرائیل تل‌آویو خوانده می‌شود، تبریک می‌گوییم. 

در بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی یمن عنوان شده است: ما به استمرار پایداری مجاهدین در غزه و پایداری مردم فلسطین درود می‌فرستیم و آگاهی آنان را که نقشه‌های تحریک آمیز دشمن علیه مجاهدین را خنثی کرد، ستایش می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما به مردم فلسطین و مجاهدان آنها اطمینان می‌دهیم که در حمایت از آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و هرگز از موضع خود در پایبندی به آرمان، مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین کوتاه نخواهیم آمد.

در بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی، از خداوند متعال به خاطر دستاوردها و پیروزی‌هایی که نیروهای مسلح یمنی در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس به دست آوردند، تشکر شده است.

طبق بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی، این عملیات خسارات اقتصادی سنگینی به دشمن وارد کرد تا جایی که دشمن ورشکستگی بندر ام الرشراش را اعلام و ده‌ها هزار شرکت تجاری را تعطیل کرد.

در بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی تاکید شد: عملیات نیروهای مسلح کشورمان نماد اقتدار آمریکا به نمایندگی از ناو هواپیمابر آیزنهاور را نابود کرد که پژواک حمله، شکست و فرار آن همچنان در مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی و رسانه‌های بین المللی بازتاب دارد.

در این بیانیه از تداوم جبهه‌های پشتیبانی در لبنان و عراق که کارآمدی خود را به اثبات رسانده و معادله جدیدی را بر تلاش دشمن جهت محاصره مردم فلسطین تحمیل کرده است، تقدیر شده است.

بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی همچنین می‌افزاید: تداوم عملیات مشترک نیروهای مسلح یمن با مقاومت اسلامی عراق را ستایش می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما به رژیم سعودی، قارون زمان و قرن شیطان، می‌گوییم، شعارهای توده‌های مردم ما را که هفته گذشته بیرون آمدند شنیده‌اید و همه دنیا شنیده‌اند. میلیون‌ها نفر، و پژواک شعارهای آنها که حامل هشداری جدی است، به هفت قاره رسید.

بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی یمن همچنین به رژیم سعودی اضافه کرد: هشدارهای رهبر انقلاب یمن را که از سوی این مردم تفویض شده است، بشنوید، جدی بگیرید و از مواضع منافقانه خود در حمایت از آمریکا و «اسرائیل» دست بردارید.

در بیانیه راهپیمایی‌های میلیونی آمده است: تداوم راهپیمایی‌ها را که در مراکش، اردن، تونس و کشورهای مختلف جهان برگزار شد، تحسین می‌کنیم و خواستار ادامه آن هستیم و از وضعیت ضعیف رسمی در جهان عرب و اسلام متاسفیم. ما از امت اسلامی می‌خواهیم که برای حقیقت موضع بگیرند و برای حمایت از مردم فلسطین و مجاهدان آن با تمام امکانات و تحریم اقتصادی دشمنان، مجدانه حرکت کنند.

همچنین سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن همانطور که قبلا اعلام شده بود در این راهپیمایی اعلام کرد عملیات مشترک نیروی دریایی، موشکی و هوایی کشتی «لوبیویا» را در خلیج عدن هدف قرار داد.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن این کشتی را هدف قرار دادند زیرا شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین را نقض کرد.

سرتیپ یحیی سریع ادامه داد: عملیات نیروهای مسلح یمن متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه رفع نشود.

پیشتر نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز-جمعه- با اعلام اینکه نیروی هوایی عملیات ویژه‌ای را در تل‌آویو انجام داد، تاکید کرد: بانکی از اهداف در فلسطین اشغالی داریم و در پاسخ به کشتارهای دشمن به اجرای عملیات علیه آنها ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

نظر شما