شناسهٔ خبر: 67729359 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پشت پرده سکته مغزی رئیس جمهور چین/ تصاویری که جنجال به پا کرد+ عکس

اقتصادنیوز: انتشار تصاویری، منجر به انتشار شایعه سکته مغزی رئیس جمهور چین شده است؛ تصاویری که با بررسی دقیق‌تر، به نظر چندان قابل استناد نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، انتشار دو تصویر و همچنین غیبت غیرمنتظره شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در انظار عمومی، شایعات سکته مغزی او را قوت بخشیده و به ترند شبکه های اجتماعی در این کشور و بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است. تصویری که اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد که دو عکس منتشر شده مربوط به جلسه اخیر کنگره ملی خلق چین در ماه ژوئیه نیست.

براساس گزارش رویترز، هیچ نهاد رسمی و رسانه های مهم چین و یا دولت این کشور تا کنون در این ارتباط بیانیه ای صادر نکرده اند؛ اما پست‌های رسانه‌های اجتماعی مملو از اخباری هستند مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور شی در جریان جلسه اخیر دچار سکته مغزی شده است.

خبر مرتبط
خیز اعراب برای نفوذ در شرق آسیا/ طلاق از اقتصاد نفتی با چرخش به سمت چین؛ زنگ خطر برای آمریکا به صدا درآمد

اقتصادنیوز: چین امروز به یکی از قدرتمندترین شرکای تجاری کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شده تا جایی که بسیاری از پادشاهی های منطقه به لحاظ اقتصادی با پکن و شرق اسیا به لحاظ مالی و اقتصادی تعاملات نزدیکی را تعریف کرده اند، گزاره ای که زنگ خطر برای واشنگتن را به صدا در آورده است.

Untitled

یک عکاس رویترز اولین تصویر را ثبت کرد که توضیح آن نشان می دهد، شی در حال نوشیدن از یک فنجان چای است. سپس تصویر شی با چشمان بسته توسط آسوشیتدپرس منتشر شده است که در آن رئیس جمهور چین را نشان می دهد که پس از نوشیدن یک فنجان چای واکنشی نشان داده است. عکس‌های دیگر این خبرگزاری که بین چهار تا پنج دقیقه بعد گرفته شده‌اند، شی را در حالت ایستاده نشان می‌دهند.

موضوعی که نشان می دهد شایعه سکته مغزی شی جین پینگ چندان صحیح نیست و در حد یک خبر چندان موثق در حال دست به دست شدن است. براساس بررسی های صورت گرفته تصویر منتشر شده از او مربوط به جلسه پایانی کنگره ملی خلق چین در 11 مارس است.

 

نظر شما