شناسهٔ خبر: 67721047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه ستاد اربعین استان ایلام مطرح شد؛

استاندار ایلام: تا آخرین لحظه برای توسعه استان خدمت می کنیم

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه مسوولان استانی تا آخرین لحظه برای توسعه استان خدمت می کنند،گفت: سربازان واقعی نظام با حاشیه‌سازی‌ها، از مسیر پرافتخار خدمت خارج نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، در نشست ویژه کمیته‌های اربعین استان ایلام، با گرامی‌داشت تاسوعا و عاشورای‌حسینی و تقدیر از مردم محل اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به خاطر برپاداشتن مراسم عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: برای موضوع گشایش مرز چیلات و تحقق مطالبه دیرینه مردم شهرستان دهلران و حوزه جنوب استان، هماهنگی رسمی و لازم در دولت شهید رییسی صورت گرفته بود و دعوت‌نامه و هماهنگی رسمی برای سفر و دیدار استانداران دو استان ایلام و میسان قبل از انتخابات و با ارسال دعوت‌نامه رسمی و هماهنگی با وزارت امور خارجه انجام شده بود. بنا بر همین هماهنگی و توافق رسمی، گروهی متشکل از استاندار میسان و رئیس مجلس محلی میسان و دیگر متولیان امر وارد استان ایلام شدند و نشستی با این تیم در خصوص مرز چیلات برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گفتگو و مفاهمه شد و در قالب یک کمیته تخصصی، مزیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات گشایش مرز چیلات مطرح شد و پس از این نشست مقرر شد کمیته‌ای در هر استان برای بررسی موضوعات و مشکلات مرتبط با بازارچه مرزی چیلات تشکیل شود و پس از تشکیل این کمیته بود که نقطه نظرات و پیشنهادات به استانداری میسان ارسال گردید.

استاندار ایلام تاکید کرد: پس از ارسال نظرات و پیشنهادات تیم گشایش مرزی استان ایلام به استانداری میسان، استانداری میسان به صورت رسمی از استانداری ایلام دعوت کرد که به استان میسان سفر کند و در قالب هیاتی متشکل از مقامات عالی‌رتبه استان، شامل استاندار، نمایندگان استان (خانم دکتر فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دکتر چراغی نماینده مردم حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی)، معاونین استاندار ایلام، امام‌جمعه و فرماندار ویژه شهرستان دهلران، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری، مسئولین امنیتی و مرتبط با موضوع و نیز یکی از رسانه‌های محلی شهرستان دهلران، سفر صورت گرفت.

رییس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: ساعت ۴ صبح و پس از هفت ساعت طی مسافت و در گرمای ۵۲ درجه وارد شهر العماره مرکز استان میسان شدیم. در سفر به استان میسان و در گرمای ۵۲ درجه، انگیزه‌ای جز خدمت به مردم و تحقق مطالبه دیرینه مردم شهرستان دهلران و حوزه جنوب (گشایش مرز چیلات) نبود.

وی اضافه کرد: به لطف خدا در نشست مشترک در میسان، تیم استانداری ایلام با تیم متناظر استانداری میسان، شروع به گفتگو کردند و خروجی این دیدار و نشست مشترک این بود که مقامات محلی و مقامات حقوقی استان میسان با تهیه نامه‌ای متقن و مستند به دلایل محکم و اقناعی توسط مقامات محلی، (مقرر شد رییس مجلس محلی استان میسان عهده‌دار این موضوع باشد) با دولت مرکزی مرکزی عراق مکاتبه کند که با توجه به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، قومی، مذهبی و نیز علایق دو طرف به فعال شدن مرز چیلات، مبادلات تجاری از مرز چیلات آغاز شود. در واقع پیگیری برای بازگشایی مرز چیلات در زمان حیات و حضور شهید رئیسی آغاز شده بود چون در یکی از بندهای ابلاغی ۱۸ گانه رئیس جمهور به استانداران ارتباط با استانداران همجوار مرزی در جهت تقویت مبادلات اقتصادی بود و بر همین اساس استاندار ایلام با مکاتبه رسمی خواستار گشایش مرز چیلات شد و بارها از طریق وزرای کشور ایران و عراق پیگیر این موضوع بودند و چنین نبود که فی‌البداهه و آنی این موضوع شکل گرفته باشد.

استاندار ایلام بیان داشت: در این جلسه همچنین مقرر شد از هفته آینده نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری سلامت و خدمات مهندسی در استان میسان شروع به کار کند و تا قبل از فعال شدن و رسمیت یافتن بازارچه چیلات، برگزاری این نمایشگاه‌ها تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام عنوان کرد: تا آخرین روز و لحظه خدمت؛ استاندار، معاونین، مدیران ستادی و اجرایی استان در چارچوب قانون، با اقتدار به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تحت تاثیر حاشیه‌سازی و سنگ‌اندازی هیچ کسی قرار نخواهند گرفت و ما وظیفه داریم که تا آخرین لحظه مسئولیت به وظیفه خود عمل کنیم و خود را همیشه سرباز نظام می‌دانیم. سنگر خدمت در نظام اسلامی زیاد است و برای سرباز نظام خداحافظی وجود ندارد و فقط سنگر خدمتش تغییر می‌کند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: براساس تعهد خود، سرباز نظام و انقلاب و خدمتگذار مردم هستیم و وظیفه داریم تا آخرین لحظه، انجام وظیفه کنیم و از مصادیق این روحیه و باور، پیگیری برای فعال شدن مرز چیلات است که با هدف تحقق بخشیدن به آرزوی دیرینه مردم دهلران و گشایش در زندگی مردم حوزه جنوب است. سربازی نظام لقلقه زبان و ادعایی نیست بلکه تعهد باورمند توام با اخلاق، وفاداری و عشق به خدمت است.

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که بدون توجه به عدالت و عدالت‌محوری و با بی‌توجهی، حاشیه‌سازی می‌کنند، می‌گوییم که به فکر منافع مردم باشید و باید توجه داشت که با این‌گونه جوسازی‌ها و هیاهو راه انداختن، هیچ خللی در اراده مسئولین و مدیران دولت شهید رییسی در خدمت به مردم و تامین منافع عمومی به وجود نمی‌آید. این افراد دلسوز مردم استان نیستند، از جمله ادعاهای بی‌اساس این است که بدون اطلاع اعلام می‌کنند که این گونه سفرها هزینه‌های ارزی و مالی دارد، اما خوب است بدانند که در سفر خارجی و برابر با دعوت نامه رسمی مطابق با عرف دیپلماتیک تمامی هزینه‌های میهمانان و مدوعین از جمله هزینه تردد، اسکان، پذیرایی و … با کشور میزبان است. لازم است که رسانه و یا هرکس دیگری در اظهار نظرها و یا درج مطالب خود و انتشار آن در فضای مجازی و رسانه‌ها، دارای پشتوانه حقوقی، اسنادی و مدارک متقن و محکم برای دفاع از اظهارات خود باشند و باید دانست که برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان و افکار عمومی بدون اطلاع از موضوعی و بدون اسناد و مدارک باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های استان، گفت: رسانه‌هایی که قضاوت عادلانه و نقد سازنده و درست و در چارچوب داشته باشند، می‌توانند در توسعه و پیشرفت استان نقش‌آفرین باشند.

بهرام‌نیا گفت: دست همه کسانی که برای اعتلای همه‌جانبه استان همگام هستند و بیشترین کمک را داشته‌اند به گرمی می‌فشاریم و باید دانست که با اظهارات افرادی که حاشیه‌سازی می‌کنند، سربازان واقعی نظام از مسیر خدمت به مردم خارج نمی‌شوند و جدی‌تر از گذشته پای کار هستند.

استاندار ایلام بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی این بود که می‌فرمودند که اگر با هر مسئله‌ای مواجه شدیم بدون حل‌مسئله نباید از آن عبور کنیم. یکی از مطالبات مهم مردم حوزه جنوب و مخصوصاً شهرستان دهلران موضوع مرز چیلات بوده است که سال ۹۶ توسط هیئت دولت مصوب شده است، بنابراین با مکاتبات مستمر با استاندار میسان عراق و نیز پیگیری‌های مداوم از طریق وزرای کشور ایران و عراق، فعال‌سازی بازارچه چیلات در دستور کار قرار گرفت و اصلاً به صلاح نیست که پیگیر فعال‌سازی بازارچه چیلات نباشیم و این موضوع را به آینده موکول کنیم.

بهرام‌نیا گفت: این سفر، سفری برای امیدواری مردم و ناامید کردن افرادی است که مدام چوب لای چرخ خدمات‌رسانی و خدمت‌گزاری مسئولین دولت می‌گذارند. به واسطه این گونه سفرهاست که استان جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و حضور در استان میسان توسط مسئولان دغدغه‌مند و به خاطر توسعه استان، با هدف گشایش در سفره مردم و فعلیت بخشیدن به آرزوی دیرینه و خواسته مردم استان مخصوصاً شهرستان دهلران و حوزه جنوب صورت گرفت و بر همین اساس بناست که پیگیر ترتیب سفر به استان‌های واسط و دیاله در راستای گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی مردم باشیم.

وی با اشاره به کنگره بزرگ اربعین‌حسینی، گفت: کنگره اربعین را در پیش داریم و از همگان و کسانی که دلسوز مردم هستند دعوت می‌کنیم که دو روز در این کنگره بزرگ شرکت کنند و حضور داشته باشند و گرمای بالای ۵۰ درجه را لمس و به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمت‌رسانی کنند. کنگره بزرگ اربعین کنگره‌ای معنوی برای شکوفایی استان است، انتظار می‌رود که دلسوزان واقعی مردم و استان در راستای توسعه همه‌جانبه استان و گشایش وضعیت اقتصادی و سفره مردم کمک و همراهی کنند.

نظر شما