شناسهٔ خبر: 6770143 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کاشان خبر داد:

طرح توزیع بسته بندی قطعات مرغ در کاشان آغاز شد

طرح توزیع بسته بندی قطعات مرغ برای افزایش بهداشت غذایی و نظارت بیشتر و بهتر بر روند توزیع مرغ از ابتدای مردادماه در کاشان آغاز شده است و تمامی فروشندگان مرغ موظف هستند مرغ و قطعات آن را تنها به صورت بسته بندی در اختیار همشهریان قرار دهند.

صاحب‌خبر -

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی فرمانداری کاشان با بیان این خبر گفت: توزیع مرغ گرم به ‌صورت بسته‌بندی شده طرح مناسبی است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت می‌گیرد و شرایط ذخیره و نگهداری و توجه به مسائل بهداشتی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آسان می‌کند.

محسن فخری افزود: کدر رهگیری درج شده در بسته بندی مرغ و قطعات آن باعث می شود که بوسیله آن کلیه مراحل از مرغداری ، کشتارگاه ، بسته بندی تا توزیع مرغ و قطعات آن تحت نظارت و کنترل قرار گرفته و هر زمان قابل رهگیری باشد.

وی یادآور شد: بسته بندی به خریداران کمک می کند تا از تاریخ تولید و انقضا مطلع شده و از خرید محصول کم کیفیت خودداری نمایند.

فخری گفت: با توجه به این که تاریخ مصرف مصرف تازه 72 ساعت می باشد قبل از اجرای این طرح برخی از فروشندگان بعد از طی شدن این تاریخ مرغ در زیرزمین فروشگاه  قطعه بندی نموده و زعفرانی کرده و به این صورت در اختیار خریداران قرار می دادند که تهدیدی برای سلامتی و بهداشت خود و خریداران بود.

وی افزود: در بعضی موارد گزارش شده بود  که فروشندگان در قطعه بندی و زعفرانی کردن قطعات از مواد رنگی یا شیمیایی می کنند که با اجرای این طرح از این تخلف نیز جلوگیری می شود.

معاون فرماندار تأکید کرد: در حال حاضر مرغ در شرکت های معتبر و زیر نظر دامپزشک از طریق اداره دامپزشکی شهرستان کشتار و به صورت کامل و قطعه بندی شده بسته بندی شده و در یک فرآیند کاملاً بهداشتی وارد بازار می گردد.

فخری تصریح کرد: کلیه توزیع کنندگان مرغ و قطعه بندی در سطح شهرستان موظف هستند تنها به صورت بسته بندی اقدام به عرضه مرغ و قطعه نموده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدام به اطلاع رسانی از طریق اداره دامپزشکی یا شماره 124 اداره صنعت معدن و تجارت نموده تا در اسرع وقت پیگیری شود.

معاون فرماندار یادآور شد: این طرح طی یک اقدام مشترک و با محوریت فرمانداری ویژه کاشان و همکاری اداره دامپزشکی شهرستان، اداره صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی ، اماکن عمومی نیروی انتظامی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ و شرکت تعاونی مرغداران اجرا گردیده است.



نظر شما