شناسهٔ خبر: 67699540 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

یادگیری تدوین ویدیو را از کجا شروع کنیم؟

ویدیو قوی‌ترین و مهمترین نوع محتوا در جهان امروزی است چراکه هر کسی به دنبال رسیدن به پاسخ در کنار مشاهده محتوای جذاب است.

صاحب‌خبر -

یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام روزبه‌روز بیشتر در جهان گسترش پیدا می‌کنند و هر فردی که پا در این صنعت بگذارد، برنده میدان خواهد بود. البته ویدیو باکیفیت تنها با دوربین و فیلمبرداری باکیفیت به وجود نمی‌آید؛ تدوین حرفه‌ای می‌تواند ویدیو را زیر و رو کند. در نتیجه اگر می‌خواهید این حرفه را یاد بگیرید تا ویدیوهای خودتان یا دیگران را به جذاب‌ترین شکل ممکن تدوین کنید اما نمی‌دانید که نقطه شروع این بازی کجاست، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه به سؤال یادگیری تدوین ویدیو را از کجا شروع کنیم و هر نکته مهم دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.

چرا تدوین ویدیو یاد بگیریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که بر اساس آن‌ها یادگیری تدوین ویدیو برای شما یک یادگیری پرمنفعت و پرسود واقع خواهد شد. تعدادی از دلایل مهمی که به خاطر آن‌ها به شما یادگیری این هنر دوست‌داشتنی را با آموزش پریمیر پیشنهاد می‌کنیم، این موارد هستند:

  • سهولت در یادگیری: یادگیری پریمیر و افترافکت بسیار آسان است چراکه آموزش‌های بسیار زیادی از آن در انواع شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف منتشر شده‌اند. این آموزش‌ها را می‌توانید به زبانی ساده، با زبان انگلیسی یا با زبان فارسی در هر جایی دیگری از فضای وب و اینترنت پیدا کنید و به دلخواه خود بهترین و ساده‌ترین روش یادگیری را انتخاب کنید.
  • آموزش‌های رایگان: بهترین پاسخی که به سؤال چرا تدوین یاد بگیریم می‌توانیم بدهیم، بدون هزینه بودن این یادگیری است. برای بسیاری از آموزش‌های این حرفه به هزینه کردن نیازی نخواهد بود. البته بعضی آموزش‌های تخصصی در مراحل بالاتر نیازمند هزینه هستند، اما مبتدیان می‌توانند دوره آموزش رایگان پریمیر و تدوین ویدیو را امتحان کنند.
  • کسب درآمد: چه به دنبال یک شغل پردرآمد و ثابت برای آینده خود باشید و چه بخواهید یک شغل دوم در کنار کار اصلی خود داشته باشید، یادگیری تدوین ویدیو راه‌حل شما است.
  • مستقل شدن: یوتیوبر، اینفلوئنسر، تیک تاکر یا اینستاگرامر هستید؟ با یادگیری تدوین می‌توانید از استخدام کردن ادیتور بی‌نیاز شوید. به این ترتیب صفر تا صد ویدیوها و محتواهای خودتان را به صورت مستقل تهیه کنید.
  • همیشگی بودن: تدوین ویدیو حرفه جدید و ناپایداری نیست و قدیمی هم نخواهد شد. به عبارتی دیگر و به اصطلاح پدر و مادرها، یک حرفه آینده‌دار است. البته متأسفانه بیمه نخواهید شد!
  • بدون نیاز به سرمایه: برخلاف بسیاری از حرفه‌ها، آموزش‌ها و موارد دیگری که برای ورود به بازار کار و کسب‌وکار رواج دارند، برای تدوین ویدیو به سرمایه نیاز نخواهید داشت. لپ تاپ یا کامپیوترتان تنها یار و یاور شما خواهد بود.

تدوین با پریمیر یا افترافکت؟

یادگیری تدوین ویدیو را از کجا شروع کنیم؟

حال که با اهمیت یادگیری تدوین ویدیو در دنیای امروزی آشنا شدید، به دو راهی بزرگ و معروف این زمینه می‌رسید. تدوین با پریمیر یا افترافکت؟ کدام را انتخاب کنیم و با کدام یک یادگیری تدوین ویدیو را شروع کنیم؟ برای انتخاب از میان این نرم‌افزارهای هیولای دنیای تدوین و ادیت، این ۴ نکته را در نظر بگیرید:

  1. کاربرد: افترافکت بهترین نرم‌افزار برای ساخت انیمیشن و حتی موشن گرافیک است. در مقابل ادوبی پریمیر بیشتر برای ادیت، تدوین، ویرایش و اصلاح تصاویر از قبل فیلمبرداری شده و ویدیوها است.
  2. تنظیمات صدا: به طور معمول کیفیت صدای ویدیوها و محتواها با تدوین در پریمیر بهتر از افترافکت است.
  3. سرعت عمل: پریمیر برای بریدن، افزودن جلوه‌ها، ایجاد تغییرات، تنظیم زمان و هر فعالیت دیگری سرعت بالاتری را در محیط کاربرپسند خود به کاربران ارائه می‌کند.
  4. خروجی: با کار کردن با پریمیر نگران فرمت ویدیو نباشید. با این نرم‌افزار می‌توانید ویدیو خود را با هر فرمتی خروجی بگیرید. به این ترتیب به آسانی آن را در هر پلتفرمی آپلود کنید.

با این اوصاف، یادگیری و نصب پریمیر برای شما به عنوان تدوینگر ویدیو بهترین انتخاب خواهد بود. در صورتی که فوت و فن، نحوه کار و ترفندهای این نرم‌افزار را به خوبی یاد بگیرید، از هر نرم‌افزار دیگری برای تدوین و ادیت بی‌نیاز خواهید شد.

یادگیری تدوین با پریمیر چگونه است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، انواعی از دوره‌های رایگان آموزش پریمیر توسط افراد مختلف به زبان‌های مختلفی در سراسر جهان منتشر شده‌اند. در رسانه‌های اجتماعی ایرانی هم بسیاری از متخصصین این زمینه انواع دوره‌های مناسب افراد مبتدی را به اشکال مختلف و به سبک خود آموزش داده و منتشر کرده‌اند.

به این ترتیب یادگیری تدوین با پریمیر آسان‌تر از همیشه شده است. تنها به اینترنت، گوشی و یا لپ تاپ و کامپیوتر خود نیاز خواهید داشت. این نرم‌افزار را نصب کنید و ویدیوهای آموزشی را با دقت تماشا کنید. سپس با تمرین و تکرار در این زمینه استاد شوید.

ویژگی های شما برای شروع یادگیری تدوین ویدیو

یادگیری تدوین ویدیو را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که نمی‌دانید این حرفه و هنر برای شما مناسب است یا خیر، از خود بپرسید که آیا از کلیه یا حداقل چند مورد از این ویژگی‌ها برای شروع یادگیری تدوین ویدیو برخوردار هستید؟

  • ذهن خلاق و ایده‌پرداز
  • انعطاف‌پذیری
  • توانایی حل مسئله
  • علاقه به کار با نرم‌افزار
  • توانایی مدیریت زمان
  • مهارت توجه به جزئیات
  • علاقه به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • علاقه به محتواهای ویدیویی
  • توانایی در سازمان‌دهی

در نتیجه در صورتی که از چند مورد یا تمامی این ویژگی‌ها برخوردار هستید، شما برای شروع یادگیری تدوین ویدیو آماده‌اید.

چگونه تدوینگر شویم؟

تمامی ویژگی‌های لازم را برای شروع یادگیری تدوین ویدیو در خود می‌بینید و حال می‌خواهید بدانید که چگونه تدوینگر شویم؟ در ابتدا تنها باید شروع به یادگیری کنید. از آموزش‌ها و دوره‌های آنلاین کمک بگیرید و پس از یادگیری نکات مهم و مبتدی، این مراحل را دنبال کنید:

  1. زمان زیادی را به تمرین و تکرار اختصاص دهید.
  2. پورتفولیو قوی و جذاب را بسازید.
  3. در شبکه‌های اجتماعی پررنگ شوید.
  4. با پیشگامان و متخصصین ارتباط بگیرید.
  5. در صورت امکان مدرک بگیرید.
  6. برای ویدیوهای خود یا به عنوان فریلنسر شروع به کار کنید.
  7. شما یک تدوینگر حرفه‌ای شده‌اید.

در نهایت همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، یادگیری تدوین تنها به اراده و عزم قوی نیاز دارد. هر آنچه که برای یادگیری نیاز دارید، در فضای وب، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و تنها باید با انگیزه قوی خود از همین حالا شروع به یادگیری کنید.

نظر شما