شناسهٔ خبر: 67693738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امروزه به برکت عاشورا در دنیا بیداری ایجاد شده است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروزه به برکت عاشورا در آمریکای لاتین و دنیا بیداری ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی عصر سه‌شنبه در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) که در شبستان حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رشت برگزار شد، در سخنانی پیرامون فضیلت زیارت امام حسین (ع)، اظهار کرد: زائر هنگامی که به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌رود، در موقعیتی قرار می‌گیرد که از خداوند تقاضا می‌کند او را مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، با تبیین روایات متعدد در خصوص عظمت و شکوه واقعه عاشورا و عمق مصیبت امام حسین (ع)، به کتاب کامل الزیارات که حاوی ۵۰۰ روایت در مورد امام حسین (ع) و واقعه عاشورا است اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات، موجودات زنده و غیرزنده از جمله جامدات، نباتات و فرشتگان در شهادت سیدالشهدا (ع) گریان هستند.

وی افزود: این روایات، گویای آن است که مصیبت امام حسین (ع) فراتر از یک واقعه تاریخی بوده و انعکاس آن در تمام هستی قابل مشاهده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به مظلومیت و دلخراشی واقعه عاشورا، ابراز کرد: عظمت مصیبت امام حسین (ع) به قدری است که علما تأکید دارند در این روز برای امام زمان (عج) صدقه بدهید.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد تا بتوانیم فهم و درک درستی از واقعه و مصیبت عظیم عاشورا را داشته باشیم، اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) در رأس دستگاه هدایت الهی هستند و خداوند هدایت را به اهل بیت (ع) تفویض کرده است.

وی با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا تحلیل نیم قرن از واقعه اسلام است و ما نباید تنها به ظاهر آن توجه کنیم، افزود: انسان به واسطه اهل بیت (ع)، که در سازندگی، رشد و روح انسان نقش دارند به مقام تقرب می‌رسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه انسان‌ها در طول زندگی مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند و این آزمایش‌ها برای رشد انسان است.

وی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: برای عده‌ای مهم نیست که در غزه چه اتفاقی می‌افتد و خود را از عرصه امتحان دور می‌کنند در حالی که زیارت عاشورا انسان برای ایستادگی و مقابله با هر نوع ظلم و جنایت آماده می‌کند.

آیت‌الله رمضانی در سخنانی به فضیلت و پاداش عظیم زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: هر کس به اندازه ظرفیت و درک خود از این زیارت بهره‌مند می‌شود. اما اگر زیارت به معنای واقعی کلمه انجام شود، ثواب‌های بی‌شماری برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با نقل حدیثی از امام باقر (ع)، گفت: اگر کسی پاداش زیارت امام حسین (ع) را به درستی بداند، از شدت شوق جان خود را فدا می‌کند.

آیت الله رمضانی ادامه داد: ثواب زیارت امام حسین (ع) معادل هزار حج مقبول، هزار عمره مقبول، هزار صدقه مقبول، مأمور شدن فرشتگان برای حفظ انسان، دادن نامه اعمال به دست راست، نورانی شدن زائر و… است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی خداشناسی و تقوای الهی، محبت به پیامبر اکرم (ص)، عفو و گذشت و همچنین گفتار درست داشته باشد، مورد مغفرت قرار می‌گیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمنان امام حسین (ع) به دنبال نابودی دین بودند، افزود: زیارت عاشورا ما را فعال کرده و شرکت در مجالس حسینی (ع) تحولی در روح و عقیده ما ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود که دنیا را متحول کرد و جغرافیای مقاومت را توسعه داد، اظهار کرد: امام خمینی (ع) به راه و امت خود باور داشت و اسلام را وارد اجتماع کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه به برکت عاشورا در آمریکای لاتین و دنیا بیداری ایجاد شده و در خیابان‌های کشورهای اروپایی و آمریکا عزاداری عظیمی برای امام حسین (ع) بر پا داشته می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه با هرگونه ظلم و ستم، چه از طریق قدرت و ثروت و چه از طریق فریب و حیله، به شدت مخالفیم و باید عاملان این رفتارها را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم، گفت: مجاهدان فلسطینی در این زمینه الگوی موفقی هستند.

وی با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه، افزود: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به بیانیه‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی اعتنا نمی‌کند و حامیانش نیز از قدرت وتوی خود برای ظلم به ملت‌ها سو استفاده می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و حامیان آن‌ها در برابر به شهادت رساندن کودکان هیچ حرفی نمی‌زنند و این ظلم بشریت باید خاتمه پیدا کند، تاکید کرد: تفکر عاشورایی تفکر جهل‌زدایی و مقابله با ظلم و ستم است.

وی در پایان به شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: نمی‌شود از عاشورا سخن گفت اما از کسانی که از حرم اهل بیت (ع) دفاع کردند چیزی نگفت.

نظر شما