شناسهٔ خبر: 67681069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی برگزار می‌شود

ایراندخت آذر شکیب

کمیته ملی جمهوری خواه در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ ژوئیه یک گردهمایی چهار روزه در میلواکی برگزار خواهد کرد که در آن نمایندگان حزب قرار است وضعیت دونالد ترامپ را به عنوان نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری برای رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ رسمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این رویداد پس از تیراندازی در گردهم‌آیی ترامپ در پنسیلوانیا، که شامگاه شنبه رخ داد، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق از ناحیه گوشش با اسلحه زخمی و در بیمارستان بستری شد. تیرانداز قبل از اینکه سرویس مخفی ایالات متحده او را از پای دربیاور، یکی از شرکت کنندگان را کشت و 2 نفر دیگر را در میان جمعیت به شدت مجروح کرد.

اف.بی.آی در حال بررسی این حادثه به عنوان یک سوء قصد است. به گفته پلیس فدرال آمریکا، فرد مسلح توماس متیو کروکس ۲۰ ساله از پارک بتل، پنسیلوانیا، شناسایی شده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ گفته، او که از بیمارستان مرخص شده، در این کنوانسیون شرکت خواهد کرد. سازمان دهندگان این مراسم به اسپوتنیک گفتند که پس از تیراندازی هیچ تغییری در برنامه یا تدابیر امنیتی ایجاد نشده است.

هزاران نماینده حزب از ۵۶ ایالت و قلمروی ایالات متحده در میلواکی گرد هم می‌آیند تا در سخنرانی تعدادی از شرکت کنندگان حاضر شوند، پلتفرم حزب جمهوری خواه را تایید و کاندیدای ریاست جمهوری را انتخاب کنند.

اگرچه ترامپ در انتخابات مقدماتی و حزبی با رقابت‌هایی روبه‌رو بود، اما سایر نامزدهای جمهوری خواه از رقابت خارج شدند و ترامپ را به عنوان نامزد احتمالی باقی گذاشتند.

ترامپ هنوز کاندیدای معاون خود را اعلام نکرده، اما روز جمعه گفت که ممکن است در مقطعی کمی قبل یا در طول کنفرانس، گزینه معاونت ریاست جمهوری خود را اعلام کند.

کاندیداهایی که به عنوان معاون قرار است از سوی ترامپ اعلام شوند شامل سناتورها «جی.دی ونس»، «مارکو روبیو» و «تیم اسکات» و همچنین «الیزه استفانی»، از اعضای کنگره و «داگ برگام»، فرماندار داکوتای شمالی هستند.

هر روز از کنوانسیون موضوع متفاوتی بر اساس شعار ترامپ «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» خواهد داشت.

موضوع امروز (دوشنبه) با عنوان «یک بار دیگر آمریکا را ثروتمند کنید»، سه‌شنبه «یک بار دیگر آمریکا را ایمن کنید»، روز چهارشنبه «یک بار دیگر آمریکا را قوی کنید» و روز پنجشنبه «یک بار دیگر آمریکا را بزرگ کنید» است.

ترامپ قرار است این کاندیداتوری را در روز پایانی کنوانسیون بپذیرد و در آن روز نیز سخنرانی کند.

دیگر سخنرانان مورد انتظار عبارت از دونالد ترامپ جونیور پسر ترامپ، «امبر رز» مدل آمریکایی، رونالد دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و «دانا وایت»، رئیس مسابقات قهرمانی نهایی فایتینگ هستند.

پایگاه خبری پالتیکو به نقل از اعضای حزب جمهوری خواه گزارش داد که شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات آتی پس از سوءقصد افزایش یافته است.

حزب دموکرات کنوانسیون ملی خود را در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اوت در شیکاگو برگزار خواهد کرد، جایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند کاندیداتوری خود را تضمین کند.

با این حال، برخی از دموکرات‌ها نسبت به ماندگاری بایدن به‌ عنوان نامزد ابراز نگرانی کرده‌اند و از او خواسته‌اند پس از مناظره ضعیف با ترامپ به مبارزات انتخاباتی‌اش پایان دهد.

انتهای پیام

نظر شما