شناسهٔ خبر: 67680924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست دولت غزه از جامعه جهانی درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اشغالگران

سپیده حسینی

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز -دوشنبه- موضعگیری جامعه جهانی در برابر کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با تشدید حملات و کشتارهای جمعی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که در 2 روز گذشته به شهادت و زخمی شدن صدها تن از آوارگان فلسطینی ختم شد، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا در برابر کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت ده‌ها هزار فلسطینی شده، موضعگیری ارزشمندی را اتخاذ کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آمریکا حمایت گسترده نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیکی را به تل‌آویو ارائه کرده و قرار است در ماه‌های آینده نیز تسلیحاتی به ارزش چندین میلیارد دلار را در اختیار این رژیم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در ادامه بیانیه خود آورد دولت آمریکا به ریاست جو بایدن با مشارکت در جنایت نسل کشی و کمک به رژیم اشغالگر با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی که به شهادت بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۸۸ هزار تن دیگر منجر شد، موجب بروز فاجعه انسانی برای ملت ما شد.

این دفتر در ادامه بیانیه خود تاکید کرد دولت آمریکا با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی خود، راه را برای رژیم اشغالگر اسرائیلی جهت تکمیل جنایت نسل کشی آسان کرد و این رژیم بیش از ۷۵ درصد از بخش مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و کلیساها را ویران کرد.

همچنین این دفتر درباره قراردادهای تسلیحاتی اعلام کرد که دولت آمریکا تمام انواع سلاح‌های ممنوعه از جمله موشک‌ها و بمب‌هایی که وزنشان به ۲۰۰۰ پوند مواد منفجره می‌رسد، به رژیم اشغالگر داده است.

انتهای پیام

نظر شما