شناسهٔ خبر: 67680094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی ۲۰ شرکت برای پذیرش در برنامه فعالان برگزیده گمرکی

در نشست بررسی شرکت‌های متقاضی برای پذیرش در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) که با حضور دکتر رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران برگزار شد، فهرست دیگری از درخواست واحدهای تولیدی و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نشست فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی، وضعیت و شرایط 20 شرکت دیگر متقاضی استفاده از تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی برگزیده مورد بررسی حاضران در نشست قرار گرفت و اولویت و تعیین سطح بهره‌مندی این شرکت‌ها از تسهیلات ویژه گمرکی مشخص شد. 

براین اساس، گمرک ایران به طور مستمر و به منظور بهبود فضای کسب و کار، عملکرد شرکت‌های برگزیده را در چارچوب معیارهای قانون‌مداری گمرکی کنترل و پایش می‌کند. این اقدام با هدف تحقق اهداف حمایت از تولید با مشارکت مردم و در قالب ارائه هدفمند تسهیلات گمرکی به شرکت‌‌های تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی انجام می‌گیرد.

در حال حاضر مجموعاً 608 شرکت تولیدی، دانش‌بنیان و بازرگانی از حداکثر تسهیلات قانونی تعیین‌شده در گمرک در قالب برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی استفاده می‌کنند. همچنین 97 درصد از شرکت‌های پذیرش‌شده در برنامه فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) در سال جاری، شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما