شناسهٔ خبر: 67679267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوگواری تاسوعای حسینی در بازار تاریخی و صفه عزاخانه کرمان+فیلم

کرمان - ایرنا - ارادتمندان به آستان خاندان اهل بیت (ع) در دیار کریمان، در تاسوعای حسینی به یاد سقای با وفای دشت کربلا در تکایای مختلف از جمله بازار تاریخی و صفه عزاخانه به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روز نهم ماه محرم و تاسوعای حسینی متعلق به علمدار رشید کربلا حضرت عباس(ع) است و مردم استان کرمان در این روز با راه اندازی دسته های عزاداری با سینه زنی و زنجیر زنی یاد و خاطر علمدار و دیگر شهدای کربلا را گرامی می دارند.

مراسم تاسوعای حسینی از ساعات نخستین این روز با قرائت زیارت عاشورا در مساجد، حسینیه ها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی آغاز می شود و هایت های عزادار با حضور در این اماکن نوحه سرایی و عزاداری می کنند.

در شهر کرمان اماکنی مانند بازار تاریخی، مسجد قائم(ع)، مسجد صاحب الزمان (عج)، خانه سادات خوشرو، تکیه عباسعلی و غیره میزبان عزاداران حسینی هستند.

برگزاری آیین های سنتی مانند تعزیه، شبیه خوانی و غیره در تاسوعای حسینی از جمله جلوه های سوگواران حسینی در کرمان محسوب می شود.

روز تاسوعا منتسب به نام مبارک حضرت عباس(ع) است و عاشقان اهل بیت در سوگ عملدار باوفای کربلا بر سر و بر سینه می زنند و نوای «وای عباس وای عباس» سر می دهند.

در فیلم جلوه‌هایی از عزاداری مردم کرمان در بازار تاریخی و نیز صفه عزاخانه را مشاهده می‌کنید.

نظر شما