شناسهٔ خبر: 67678964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

شیعیان اروپا در شب تاسوعای حسینی به سوگ نشستند

مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان در شب تاسوعای حسینی، با حضور گسترده شیعیان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مراکز اسلامی مستقر در کشورهای اروپایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل-رجانیوز: هزاران تن از شیفتگان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) یکشنبه شب همزمان با شب نهم محرم‌الحرام، در سراسر اروپا به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند.
 
در لندن شیعیان از همه ملیت‌های مسلمان در مرکز اسلامی انگلیس حضور یافتند و با برپا کردن مراسم سوگواری و عزاداری، عشق و ارادت قلبی خود را به اهل‌ بیت به نمایش گذاشتند.
 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید هاشم موسوی امام مرکز اسلامی و نماینده رهبر معظم انقلاب در انگلیس همچون شب‌های گذشته در سخنانی در مورد ابعاد واقعه جان‌سوز کربلا و فلسفه قیام عاشورا و نیز جایگاه شهدا سخن گفت.
 
سپس حاج حمید اکبری از مداحان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) در ذکر مصیبت شهادت حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و یاران باوفایش به مداحی و نوحه سرایی پرداخت و سوگواران حسینی و به‌ ویژه نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم در رثای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند و بر مظلومیت این امام همام اشک ماتم ریختند.
 
مرکز اسلامی انگلیس هرساله همگام با شیعیان سراسر جهان و به‌ منظور تحقق رسالت دینی و فرهنگی خود و زنده نگه‌داشتن شعار و شعور اسلامی و حماسه کربلا، پرچم عزای حسینی برپا می‌دارد. این نهاد اسلامی امسال نیز مراسم گسترده و چهارگانه خود را به زبان‌های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و اردو در دهه اول ماه محرم‌الحرام سال ۱۴۴۶ برگزار کرده است.
 
در این مدت همچنین هیات‌ها و تکایای مختلفی در انگلیس برای مصائب امام سوم شیعیان عزاداری کرده و به سوگ نشستند. بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی روز عاشورا در لندن روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ (به وقت محلی) برگزار می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، عزاداران حسینی در سایر کشورهای اروپایی با حضور در هیات‌های عزاداری از جمله در مرکز اسلامی امام علی (ع) «وین»، مرکز المهدی (عج) «رم»، مرکز اسلامی فرانسه، مرکز اسلامی امام علی (ع) کپنهاگ، مرکز اسلامی هامبورگ و سایر مراکز اسلامی و مساجد برای شهادت سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.
 
همچنین مجلس تعزیه شهادت امام حسین (ع) نیز توسط گروه «امام رئوف» با مدیریت و تهیه‌کنندگی امیرمحمد داودی‌پور و کارگردانی حسن بصری در مرکز اسلامی المهدی (عج) «رم» برگزار شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما