شناسهٔ خبر: 67678534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

افشاگری عضو شورا در مورد پشت‌پرده دعوا‌های این روز‌های شورای شهر تهران

یکی از اعضای شورای شهر می‌گوید هجمه‌های اخیر علیه شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورا، پس از دستگیری برادرش به جرم رشوه، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  تنش مجدد در شورای شهر تهران روز یکشنبه (۲۴ تیر) بعد از آنی شروع شد که نرجس سلیمانی با قرائت متنی از پیش تنظیم شده اعلام کرد «هیچ کاری در شهرداری تهران در ۳ سال گذشته انجام نشده است و شهر در زمان مرخصی مدیران شهری در ایام انتخابات بهتر از زمان حضورشان اداره میشد. شهردار تهران مقبولیت ندارد پس مشروعیت ندارد. شهرداری نیازمند عطاری دانا و خموش است نه فردی که شعار‌های بی‌مایه می‌دهد وهوس ریاست جمهوری دارد». متنی که نشان می‌داد نویسندگان آن به شدت از شهردار تهران عصبانی هستند.


به گزارش فارس، همین ادبیات کافی بود تا دیگر اعضای شورا به وی اعتراض کنند و با یادآوری دستاورد‌های شهرداری به مخالفت با او بپردازند. حجت الاسلام آقامیری یکی از این افراد بود که گفت: پروژه شهید بروجردی ۲۰ سال تعطیل بود که در این دوره بخشی از آن افتتاح شد. در بخش حمل و نقل و ترافیک خرید هزار و ۸۱ واگن مگر کم کاری است؟ معادل ۲۴ سال فعالیت مترو، واگن خریداری شده که به تدریج وارد می‌شود. خم رنگرزی نیست که انتظار داشته باشیم سریع عملیاتی شود. در گذشته به معتادان متجاهر نگاه هم نمی‌کردند و امروز فیلم‌هایی که مردم از کلونی‌ها می‌گرفتند و به شبکه‌های خارجی می‌فرستادند، کجاست؟ معادل ۱۰ سال گذشته در سطح شهر آسفالت توزیع شده است. چرا کارکرد ما را زیر سوال می‌برید؟ من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم و ناراحت می‌شوم وقتی می‌گویید سه سال کار نکردید. یعنی ما زیر کولر باد خوردیم. اینکه چشمان خود را ببندیم و دهان خود را باز کنیم در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست. دفاعیه آقامیری به مذاق دیگر مخالفان شهردار تهران خوش نیامد و ناصر امانی و مهدی اقراریان عبارت «.. در شأن فرزند شهید سلیمانی نیست» را توهین به شهید سلیمانی قلمداد کردند.


آقامیری چند بار تلاش کرد که بگوید توهینی به شهید سلیمانی نکرده، اما فریاد‌های این دو عضو شورا مانع از شنیده شدن توضیحات وی شد و تذکرات مهدی چمران و سایر اعضای شورای شهر هم کارگر نیفتاد.


بعد از جلسه یک عضو شورای شهر به خبرنگار ما می‌گوید اختلاف سلیقه در مجامع مختلف امر طبیعی است، اما لحن گزنده و اهانت آمیز برخی اعضای شورا نشان می‌دهد که این صرفا اختلاف سلیقه نیست و موضوع سیاسی است. البته یک عضو دیگر شورا که حاضر به مصاحبه رسمی نشد در حاشیه این گفتگو به خبرنگار ما گفت: منکر اختلافات سیاسی این افراد با شهردار تهران نیستم، اما ریشه اصلی ماجرا حداقل در مورد برخی افراد مسائل شخصی است.


به عنوان مثال آقای اقراریان که اتفاقا به آقای زاکانی رای داده بود توقعاتی در انتصابات داشت که برآورده نشد. از جمله اینکه معتقد بود که شهردار منطقه محل سکونتش باید توسط او معرفی شود، اما چون با این موضوع مخالفت شد از آن هنگام شروع به تخریب علیه شهردار تهران کرد. یا آقای امانی که از مخالفان سیاسی شهردار به شمار می‌رود بعد از آنکه برادرش به جرم دریافت رشوه از شهرداری تهران اخراج و توسط پلیس بازداشت شد شروع به مخالفت علنی به بهانه‌های مختلف کرد. وی افزود: شیوه این افراد به گونه‌ای است که در جلسات علنی و در حضور رسانه‌ها اتهام‌زنی می‌کنند و بصورت خصوصی و غیرعلنی عذرخواهی می‌کنند.

 

مهدی چمران پس از شکست این طیف در انتخابات مجلس و در اعتراض به سیاسی کاری برخی اعضا گفته بود: آقایان انتخابات تمام شده است برخی اعضای شورا اتهام می‌زنند، اما حاضر نمی‌شوند در جلسات هم اندیشی شرکت کنند و توضیحات را بشنوند.


چندی پیش کارزاری در فضای مجازی برای برکناری شهرداری تهران با پوشش گسترده اصلاح طلبان و مخالفان شهردار تهران برجسته شد. سوژه‌ای که اظهارات امروز نرجس سلیمانی مبنی بر عدم مقبولیت شهردار تهران به آن اشاره داشت. به دنبال این کارزار، شایعاتی برای توافق بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای برکناری زاکانی منتشر شد. محسن عرب که گفته می‌شود مسئول رسانه‌ای ائتلاف شانا است در توییتی از توافق بخشی از اصولگریان مخالف زاکانی با اصلاح طلبان برای برکناری شهردار تهران خبر داد.


در همین روز عباس عبدی چهره تندرو اصلاح طلبان ضمن یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان "ضرورت تغییر شهردار تهران" اینگونه استدلال کرد که، چون زاکانی در ایام انتخابات با پزشکیان مخالفت کرده اعضای شورای شهر باید او را برکنار کنند.
بلافاصله مهدی اقراریان در مصاحبه‌ای گفت: ما خواهان استیضاح شهردار تهران هستیم، اما اکثریت شورا همراهی نمی‌کند. این اظهارات مورد استقبال چهره‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت.


اما سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به این اقدامات به خبرنگار فارس می‌گوید: برخی تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی مانع خدمت‌رسانی شهرداری شوند و صریحاٌ به ما اعلام کردند هر روز یک پرونده علیه شهرداری درست می‌کنند تا به قول خودشان عدم همراهی شهرداری با خواسته هایشان را جبران کنند. محمدخانی می‌گوید پس از دروغ قطع درخت و جنجال ساخت مسجد در پارک‌ها، تازه‌ترین اقدام همین کارزار علیه شهردار تهران بود که بالافاصله کارزاری با امضا‌های بیشتر در حمایت از شهردار تهران در همان پلتفرم منتشر شد که نقشه‌ها را نقش بر آب کرد. یا اخیرا کلیپی توسط این افراد منتشر شده که ادعا می‌کند فردی در قبال یک پست میانی درخواست ۴۰۰ سکه و ۴۵۰ هزار دلار کرده است که مشخص شد این ادعای مضحک از اساس کذب بوده و در حال پیگیری قضائی این اتهام‌زنی هستیم و امیدواریم قوه قضائیه به سرعت در این زمینه روشنگری کرده و با اتهام زنندگان که سوابق دروغ پردازی علیه شهرداری تهران دارند برخورد قانونی کند. وی می‌گوید شهرداری تهران در این دوره، پس از یک رخوت و رکود طولانی در شهر پروژه‌هایی را عملیاتی کرده که حجم و پیشرفت آن نسبت به دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و حالا که این پروژه‌ها در حال ثمردهی است برخی نگران شده اند، اما مردم مطمئن باشند که این حاشیه‌سازی‌ها تاثیری در اراده مصمم مدیریت شهری برای پیشرفت امور ندارد.

نظر شما