شناسهٔ خبر: 67677226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خبر داد

تصویب طرح نهایی بوستان محله شمس‌آباد

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر طراحی بوستان ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربعی شمس محله شمس‌آباد به تصویب رسیده است و در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد، همچنین ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه برای احداث این بوستان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آزادسازی طرح‌های مهم منطقه با کاربری فضای سبز اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز شهر اصفهان برای هر نفر ۲۰ مترمربع بوده و این سرانه در منطقه ۸ شهرداری این کلان‌شهر حدود ۵.۳ مترمربع محاسبه شده است.

وی افزود: در این راستا متوجه می‌شویم که این منطقه از سرانه فضای سبز پایینی برخوردار است، از این‌رو طرح‌های فضای سبز موجود که با مالکیت بخش خصوصی بوده را در اولویت برنامه‌های آزادسازی این منطقه قرار داده‌ایم.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هزینه ۲۵۰ میلیارد ریالی احداث بوستان شمس تاکید کرد: باغ گله محلی قدیمی است در محله شمس‌آباد یکی از طرح‌های فضای سبز است که مساحت آن ۲۳۵۰۰ مترمربع بوده و با هزینه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به‌صورت کامل در تملک شهرداری منطقه قرار گرفته که در حال حاضر طراحی بوستان باغ گله به تصویب رسیده است و در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد، همچنین در کمیته نام‌گذاری شهر اصفهان با نام بوستان شمس نام‌گذاری شده است.

محمدحسینی با توجه به خانواده محور بودن بوستان شمس و طرح‌های پیش‌بینی شده در این بوستان گفت: در این بوستان، فضای سبز با راهروهای مناسب، زمین ورزشی، ست بازی کودکان، ست حرکت درمانی و آلاچیق‌های مخصوص تجمع خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

نظر شما