شناسهٔ خبر: 67676850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم خودداری از کشتار دام در معابر عمومی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: مردم و عزاداران حسینی از کشتار دام در معابر عمومی خوداری کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر حمید جانفدا در گفت وگو با ایسنا- ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ماه محرم الحرام اظهار کرد: این اداره کل امسال هم همچون سنوات گذشته به منظور حفظ سلامت گوشت استحصالی از دام های قربانی در ایام محرم و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان، تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از وقوع وشیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام، اقدام به اجرای طرح سراسری نظارت بهداشتی و شرعی بر دامهای قربانی در این ایام می نماید و اکیپ‎‌های نظارتی ثابت و سیار به منظور نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام مستقر هستند.

وی افزود: این اکیپ ها در ایام تاسوعا و عاشورا بصورت کشیک آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز و هیئت های عزاداری می باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام مکانی تحت عنوان قربانگاه تعریف نمی‌شود و کشتارگاههای دام در سراسر استان در این ایام فعال بوده و آماده ذبح دام می باشند. لذا توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار دام در معابر عمومی به ویژه جلوی هیئت‌های عزاداری خودداری نمایند.

جانفدا عنوان کرد: از مردم عزیز درخواست می شود با توجه به گرمای هوا و احتمال افزایش موارد رخداد بیمار خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، جهت ذبح دامهای خود به کشتارگاههای استان مراجعه نمایند و همچنین بر رعایت بهداشت و استفاده از وسایل حفاظتی در هرگونه مواجهه با دام یا گوشت و فرآورده های حاصل از ذبح دام تاکید می گردد.

انتهای پیام

نظر شما