شناسهٔ خبر: 67675807 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴| مرحله فینال؛

اسپانیا بر بام اروپا/ شاگردان فوئنته جام را به خانه بردند

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با پیروزی دو بر یک اسپانیا مقابل انگلیس و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب مرحله فینال یورو ۲۰۲۴ شب گذشته دو تیم اسپانیا و انگلیس برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و شاگردان فوئنته با نتیجه دو بر یک پیروز این میدان شدند و جام را به خانه بردند.

مرحله فینال یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های اسپانیا و انگلیس

ورزشگاه: المپیک برلین

داور: فرانکو لوتکسیه

اخطار: هری کین (دقیقه ۲۵) انگلیس، دنی اولمو (دقیقه ۳۱) اسپانیا، جان استونز (دقیقه ۵۳) انگلیس، اولی واتکینز (دقیقه ۱+۹۰) انگلیس

اخراج:

گل‌ها: نیکو ویلیامز (دقیقه ۴۷) اسپانیا، کول پالمر (دقیقه ۷۳) انگلیس، میکل اورایزابال (دقیقه ۸۹) اسپانیا

شرح گل‌ها:

دقیقه ۴۷ _ یامال با حرکت پا به توپ خود موقعیت گلزنی را برای اسپانیا فراهم کرد و پاس در عرض بازیکن برای ویلیامز موجب شد وی نخستین گل تیم خود را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۳ _ کول پالمر با یک شوت از راه دور سنگین دروازه اسپانیا را باز کرد.

دقیقه ۸۹ _ اویارزابال با یک ضربه آرام ارسال زمینی کوکوریا را تبدیل به گل دوم اسپانیا کرد.

ترکیب اولیه تیم اسپانیا:

اونای سیمون، دنی کارواخال، روبین لو نورمان، ایمریک لاپورت، مارک کوکوریا، رودری، فابین ‏روئیز، لامین یامال، دنی اولمو، نیکو ویلیامز و آلوارو موراتا

سرمربی: فوئنته

ترکیب اولیه تیم انگلیس:

جردن پیکفورد، مارک گوئهی، جان استونز، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، کوبی ماینو، ‏بوکایو ساکا، جود بلینگام، فیل فودن و هری کین

سرمربی: ساوت گیت

شرح بازی:

در آخرین تقابل یورو ۲۰۲۴ مطابق با آنچه که انتظار می‌رفت اسپانیا کار خود را هجومی آغاز کرد.

شاگردان فوئنته دقایقی پس از به صدا درآمدن سوت شروع مسابقه توسط ویلیامز موقعیتی را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند، اما ارسال این بازیکن در دقیقه چهار توسط مدافع انگلیس به کرنر رفت.

طولی نکشید تا ویلیامز در دقیقه ۱۰ دیگر موقعیت خطرناک سرخ‌ها را روی دروازه پیکفورد خلق کند، اما بار دیگر عملکرد خوب مدافعان این تیم مانع از باز شدن دروازه انگلیس شد.

در دقیقه ۱۴ کال واکر حمله‌ای را روی دروازه اسپانیا طراحی کرد، اما این موقعیت برای سه شیرها به غیر از یک کرنر حاصل دیگری را در پی نداشت.

در شرایطی که بازی آرام دنبال می‌شد دنی اولمو با پاس خود یامال را صاحب توپ کرد تا موقعیت گلزنی برای اسپانیا ایجاد شود، اما این فرصت نیز برای شاگردان فوئنته حاصلی نداشت.

تأثیر گذاری اولمو در حملات اسپانیا بیش از هر شب دیگری به چشم می‌خورد و این بازیکن بار دیگر در دقیقه ۳۵ با یک شوت سنگین شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما توپ وی پس از برخورد به هری کین برگشت داده شد.

پس از آن جدال دو تیم آرام و با موقعیت‌های نصفه نیمه‌ای دنبال می‌شد تا اینکه فودن در دقیقه ۴۵ با یک شوت دروازه اسپانیا را تهدید کرد، اما توپ وی پس از واکنش خوب سیمون مهار شد.

در نیمه دوم نیز اسپانیا بار دیگر کار خود را هجومی آغاز کرد و این بار در دقیقه ۴۸ اولمو فرصت گلزنی برای تیم خود را داشت، اما شوت وی به شکلی خطرناک از کنار دروازه انگلیس بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵ دیگر موقعیت جدی شاگردان فوئنته روی دروازه انگلیس طراحی شد که پیکفورد در موقعیت تک به تک با موراتا توپ را دفع کرد.

آتش حمله اسپانیا در این نیمه فروکش نکرد و در دقیقه ۵۶ شوت سنگین رویز با اختلاف اندک از کنار دروازه حریف بیرون رفت.

پس از مدت‌ها انگلیس نظم هجومی خوبی را پیدا کرد و موفق شد به دروازه اسپانیا نزدیک شود، اما شوت بلینگام با اختلاف اندک از کنار دروازه رقیب بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵ پیکفورد منجی انگلیس شد و در موقعیت تک به تک با یامال توپ این بازیکن را مهار کرد، تا اختلاف بازی همچنان یک گل به سود اسپانیا باشد.

پس از آن هر دو تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کردند و در نهایت جدال آن‌ها با برتری دو بر یک اسپانیا و قهرمانی این تیم در یورو ۲۰۲۴ به پایان رسید.

نظر شما