شناسهٔ خبر: 67675321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

استفاده از ابزار هنر برای معرفی شعائر مکتب امام حسین (ع)

شاکری گفت: اگر ما بتوانیم بیشتر و بهتر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به جامعه جهانی بشناسانیم، نه‌تنها ملت ایران و ملت‌های منطقه، بلکه همه جهان در مسیر عاشورا قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

«مجتبی شاکری» دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به تأثیر هنر در گسترش فرهنگ و شعائر عاشورا اظهار داشت: هنر ابزار جهانی برای انتقال پیام‌ها و مفاهیم اعتقادی است؛ ما هم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم، بسیاری از رمان‌هایی که مربوط به نهله‌های خارج از اسلام است را می‌خوانیم.

استفاده از ابزار هنر برای معرف شعائر مکتب امام حسین (ع)

شاکری گفت: در دیداری که پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، بسیار از اطلاعات و دانش معظم له نسبت به فرهنگ و نوع ارتباطات مردم روسیه متعجب شد که رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ فرمودند بنده به واسطه مطالعه رمان‌های روسی این اطلاعات را کسب کرده‌ام.

وی افزود: به اعتقاد بنده ملت‌های شیعه باید علاوه بر نوشتن رمان به ساخت سریال‌های فاخر در زمینه عاشورا روی بیاورند، همچنین ما مراسمات بسیار باشکوهی در تاسوعا و عاشورا برگزار می‌کنیم که باید پوشش رسانه‌ای حداکثری داده شوند و مردم دنیا به عمق واقعیت ملت ایران در ارادت به حضرت اباعبدالله پی ببرند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها نفری که در سه روز در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند اگر فقط یک پست اینستاگرامی و یا یک توئیت بزنند قوی‌ترین جریان سازی رسانه‌ای در سطح جهان رقم می‌خورد، در واقع همان عظمتی که در میدان رقم خورده است در فضای رسانه‌ای جهان رقم می‌خورد.

شاکری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم حضرت اباعبدالله مظهر آزادگی، عدالت‌خواهی و قیام در برابر ظلم است، این واژگان به صورت فطری در عمق وجود هر انسان آزاده‌ای نهادینه شده است و اگر ما بتوانیم بیشتر و بهتر حضرت اباعبدالله را به جامعه جهانی بشناسانیم، نه تنها ملت ایران و ملت‌های منطقه بلکه همه جهان در مسیر عاشورا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما