شناسهٔ خبر: 67671974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انعقاد تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی همدان و اداره‌کل کار در راستای اشتغال فارغ التحصیلان

شایسته شیخی

تفاهم نامه جهاد دانشگاهی واحد همدان و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به منظور گسترش جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در بازار کار به به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با جهاد دانشگاهی استان همدان تفاهم‌نامه‌ای با هدف شناسایی تعداد بیکاران و جامعه هدف دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف دانشگاهی منعقد کردند.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، افزود: ما باید فرصت‌های شغلی خالی را به دانشجویان معرفی کنیم تا  دانشجویان بتوانند از این فرصت‌ها انتخاب کنند.

یوسف شعبانی تصریح کرد: اگر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این مشاغل را پسند نمی‌کنند و خودشان طرح و ایده‌ای دارند می‌توانند این طرح‌ها را به ما ارائه دهند و ما سرمایه مالی برای راه‌اندازی و اشتغالزایی به دانشجویان می‌دهیم تا کار و ایده خود را راه‌اندازی کنند.

شعبانی در ادامه خاطرنشان کرد: نام این طرح در سال گذشته  نشست مرکز رشد بود ‌اما مسال این طرح را «رویداد اشتغال» نامگذاری شده و  امیدواریم با این کار بتوانیم از جامعه فارغ‌التحصیلان بیکار کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اول و آخر ما رساندن جوانان به سمت کسب و کار است، گفت: ما در اداره کار یک ظرفیت به نام کاریابی داریم که جویندگان کار را به واحدها معرفی می‌کنند، همچنین یک سامانه کار طراحی کردیم و در این سامانه جوینده کار ثبت نام می‌کند و متناسب با شرایط خود کار پیدا می‌کند. 

شعبانی ادامه داد : اگر دانشگاه ها  بتوانند نیروی متناسب با کار و بازار تربیت کند ما میتوانیم اشتغال زایی بهتری داشته باشیم. 

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی و اداره کار و رفاه تعاون اجتماعی استان همدان با هدف اشتغال فارغ  التحصیلان  و کمک به  ارتباط بین دانشگاه و صنعت منعقد شد.

انتهای پیام

نظر شما