شناسهٔ خبر: 67671756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سازش ۱۲ پرونده قصاص نفس آذربایجان غربی در پویش «به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم»

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش ۱۲ پرونده قصاص نفس استان در پویش «به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم» در هفته اول محرم خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان داشت: از ابتدای ماه محرم امسال به مانند سال‌های قبل در راستای ترویج و تبیین فرهنگ گذشت و ایثار پویشی تحت عنوان «به حرمت خون پاک شهدای کربلا می‌بخشم» در استان به راه افتاده و تا اربعین حسینی نیز ادامه خواهد داشت.

عتباتی ادامه داد: در این پویش تا به امروز با تلاش روحانیت شیعه و اهل سنت، ائمه جمعه و جماعات، هسته‌های جهادی بخشایش، صلح یاران، مددکاران زندان، ریش سفیدان و بزرگواری و گذشت اولیای دم به حرمت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، ۱۲ پرونده قصاص نفس در سراسر استان منجر به سازش شده و محکومین آن به حرمت این ایام از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: این سازش‌ها در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، نقده، خوی به وقوع پیوسته و اولیای دم آن‌ها که از مذاهب شیعه و سنی هستند همگی به احترام نهضت و قیام عاشورا و خون پاک سید و سالار شهیدان و شهدای دشت نینوا از حق قصاص خود گذشته و به محکومین به قصاص نفسی که در بین آن‌ها افرادی بودند که قریب به ۱۸، ۱۹، ۲۲ و ۲۳ سال در زندان منتظر اجرای حکم قصاص نفس بودند، فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

شایان ذکر است با این ۱۲ سازش تعداد سازش‌های قصاص نفس آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۳ به بیست و دو فقره رسید.

 

انتهای پیام/

نظر شما