شناسهٔ خبر: 67671670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ترکیه: نتانیاهو به دنبال صلح در غزه نیست

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از رویکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خواستار تحت فشار قرار دادن این رژیم برای توقف جنایت هایش در این باریکه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که یک تراژدی انسانی در غزه در جریان است و آنکارا در تلاش است تا به هر وسیله ای جلوی آن را بگیرد.

وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که دولت ترکیه از میانجیگران به منظور دستیابی به آتش بس در غزه حمایت می کند.

فیدان تاکید کرد که شرایط کنونی در غزه نیازمند تلاش جهانی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف وحشیگری در غزه است.

وزیر خارجه ترکیه یادآور شد که جنبش حماس به پیشنهادهای اخیر برای آتش بس در نوار غزه پاسخ مثبت داد، اما رژیم صهیونیستی وضعیت مذاکرات را به بن بست رسانده است.

فیدان تاکید کرد که کابینه نتانیاهو به دنبال صلح در نوار غزه نیست و گواه آن اصرار رژیم صهیونیستی به خونریزی (در غزه) است.

در یکی از هولناک ترین جنایت های اشغالگران در نوار غزه، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی دیروز چادرهای آوارگان فلسطینی را در المواصی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد و جنایت هولناکی را مرتکب شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۷۹ فلسطینی در جنایت اشغالگران صهیونیست در منطقه المواصی در خان یونس به شهادت رسیده و ۲۸۹ نفر نیز زخمی شدند.

نظر شما