شناسهٔ خبر: 67671196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موفقیت دانشگاه‌ها تضمین‌کننده آینده انقلاب اسلامی است

زهرا میعادی

استاندار بوشهر گفت: موفقیت دانشگاه‌ها تضمین‌کننده آینده انقلاب اسلامی است و برای پیشرفت و حل مشکلات دانشگاه‌های استان بوشهر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد محمدی‌زاده در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و شهدای دشت کربلا گفت: اهمیت دانشگاه در جوامع مختلف بسیار مهم و قابل‌ توجه و دانشگاه‌ها محل تربیت نسل‌ها و مدیران آینده کشور است، صاحبان اصلی جامعه اسلامی، جوانان امروز، مدیران و مسئولان و اداره‌کنندگان آینده کشور هستند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت دانشگاه‌ها در برخی از کشورهای جهان گفت: توجه به دانشگاه‌ها و دانشجویان یکی از اولویت‌های هر جامعه محسوب می‌شود و در این راستا توسعه زیرساخت‌های مراکز دانشگاهی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار بوشهر با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر پیوند دانشگاه با حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همین اهداف را دنبال می‌کند و ایجاد و برقراری یک رابطه نهادینه بین حوزه و دانشگاه مورد توجه ویژه این نهاد است و امروز حضور روحانیت در دانشگاه در جهت‌گیری‌های تربیتی و آموزشی بسیار موثر است.

محمدی‌زاده با اشاره به حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در حوزه گفت: این مهم در ارتقای عرصه علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه بسیار موثر است و در راستای پیوند دانشگاه با حوزه‌های علمیه مورد تأکید مقام معظم رهبری، امروز شاهد آثار و برکات این مهم در مراکز آموزش عالی هستیم و این روابط بین حوزه و دانشگاه برقرار شد.

وی روحانیت در دانشگاه در کنار دانشجو و عضو هیئت علمی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: روحانیت در جامعه همواره مدافع حق‌وحقوق مردم است و در کنار هیئت‌علمی و دانشجو همیشه حافظ منافع این مجموعه است و از منابع هیئت علمی و دانشجو دفاع می‌کند و این افتخار بزرگی است که مقام معظم رهبری برای روحانیت و دانشجو و هیئت علمی ایجاد کرده است.

استاندار بوشهر جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی را مهم دانست و با بیان اینکه روحانیون ملجاء مردم است گفت: اسرار مردم همواره نزد روحانیت بوده و این اسرار هیچ‌گاه افشا و آشکار نشده است و روحانیت همواره رازدار مردم و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: روحانیون و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رابطه صمیمانه با دانشجویان دارد و همواره مورد پذیرش دانشجویان و استادان قرار دارند.

وی با تأکید بر حمایت ویژه از مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر نقش دانشگاه در پیشرفت و موفقیت نظام اسلامی را مهم دانست و بیان کرد: برای پیشرفت و حل مشکلات دانشگاه‌های استان بوشهر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای موفقیت و پیشرفت آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر موفقیت در دانشگاه را موفقیت آینده نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: موفقیت دانشگاه‌ها تضمین‌کننده آینده انقلاب اسلامی، مدیریت نظام اسلامی و تخصص موردنیاز جامعه محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای گران‌قدر این مجموعه اضافه کرد: پیشرفت نظام اسلامی با تلاش و موفقیت دانشجویان دانشگاه‌ها گره‌خورده است و خدمت دانشگاه و دانشجویان در راستای توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

نظر شما