شناسهٔ خبر: 67670275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در مراسم اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی عنوان شد:

کمال واقعی انسان‌ها به جنسیت ارتباطی ندارد / بانوان در تمام عرصه‌های مختلف می‌توانند اثرگذار باشند

در مراسم اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی عنوان شد: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: کمال واقعی انسان‌ها به جنسیت ارتباطی ندارد، بلکه به علم، عقل، معرفت، اخلاص، تقوا و مجاهدت در راه خدا ارتباط دارد. بانوان در تمام عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی می‌توانند اثرگذار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در مراسم اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزاری شد، افزود: جمهوری اسلامی نقش اصلی انسانیت و تربیت را به دوش مادران و زنان واگذار کرده است. مادران ایران اسلامی باید کانون جهاد، اجتهاد، عفت و پاکدامنی باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی نقش بانوان را تأثیرگذار، سازنده و ماندگار می‌داند و قابل قیاس با نگاه‌ها سایر ممالک به ویژه دنیای غرب نیست. نقش زنان در دنیای غرب کمرنگ و یا به سمت منفی و کشاندن به ابتذال است. ایران الگوی بانوان نقش‌آفرین را به دنیا ارائه کرده است، اما دنیا نسبت به این الگو بی‌اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: الگوی همه باید حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف باشد. همه باید نقش‌آفرینی ایشان را در ابعاد تربیت فرزندان، همسرداری، خدمات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، خدمات اجتماعی و تمامی سنگرهای جهاد که پرچمدار و علمدار است، مورد توجه ویژه قرار دهند.

دری نجف‌آبادی به تأثیرگذاری زنان و مردان استان مرکزی در عرصه‌های مختلف اشاره داشته و تصریح کرد: مردان و زنان این استان تاکنون قله‌های بلندی را در بخش‌های مختلف فتح کرده‌اند. باید با فعالیت‌های گسترده و ایجاد تدابیر لازم این فرایند روز به روز افزایش یابد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: کشور ایران در تمامی حوزه‌ها از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های منحصر به فردی برخوردار است که در هیچ کشوری وجود ندارد. اما فراتر از آنها استعدادهای نیروی انسانی فراوان است که تلاش‌های ویژه در توسعه کشور دارند و نیاز داریم که این ظرفیت‌ها بیش از پیش معرفی شوند.

فرزاد مخلص‌الائمه به ضرورت معرفی بانوان تأثیرگذار جامعه تأکید کرده و افزود: در عصری که انفجار اطلاعات و ارتباطات در دنیا حاکم است و غرب به دنبال سلطه سبک زندگی خود است، معرفی زنانی که الگوهای مستند و قابل اتکا هستند، بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

وی ادامه داد: کنگره زنان تأثیرگذار در کشور از ابتکارات ویژه‌ای است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد. چرا که با این اقدام الگوهای ارزشمند و موفق در جامعه شناسایی می‌شوند. در این راستا زنان مؤثر و اثرگذار استان مرکزی نیز در بخش‌های مختلف باید به جامعه معرفی شوند.

استاندار مرکزی به روند برگزاری دومین کنگره بانوان تأثیرگذار در استان اشاره کرده و اظهار داشت: ثبت‌نام در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان با نواقصی همراه بود که این نواقص باعث شد عده‌ای از شرکت در این کنگره باز بمانند. بر این اساس نیاز است این نقاط ضعف در رویداد تکمیلی رفع شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سال گذشته رویداد مهمی تحت عنوان سرآمدان دیار آفتاب با حضور 2000 نفر از افراد تأثیرگذار و سرآمد استان مرکزی در شهر تهران برگزار شد. در اوایل سال جاری نیز رویداد شهروند ارزشمند در این استان برگزار شد که با نتایج خوبی همراه بود.

وی بیان داشت: در این دوره شاهد رویش‌های جدیدی هستیم. بر این اساس و با بهره‌گیری و کسب تجربه این 2 رویداد مهم، فرایند طراحی رویداد دیگری تحت عنوان «کنگره بانوی دیار آفتاب» آغاز خواهد شد که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: نخستین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی اردیبهشت ماه سال گذشته اجرا شد. فعالیت دومین کنگره بانوان تأثیرگذار این استان نیز از دی‌ماه سال 1402 کلید خورد و امروز اختتامیه این مراسم برگزار می‌شود.

پروین مفتح‌زاده افزود: در نخستین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی که سال گذشته برگزار شد 50 بانوی تأثیرگذار این استان در 8 عرصه تجلیل شدند. در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان نیز که امروز شاهد اختتامیه آن هستیم 26 بانو در 8 عرصه معرفی شده‌اند تا الگوهایی برای همانندسازی باشند.

در پایان این مراسم از برترین‌ها در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد و از پوستر سومین کنگره بانوان تأثیرگذار این استان تحت عنوان «کنگره بانوی دیار آفتاب» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما