شناسهٔ خبر: 67670074 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زمینه‌های همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های چین بررسی شد

در دیدار رییس دانشگاه تبریز و سفیر چین در ایران زمینه‌های همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های چین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تبریز، صفر نصراله زاده؛ رییس دانشگاه تبریز در دیدار با زونگ پی وو سفیر چین با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه تبریز در رتبه بندی‌های شانگهای و تایمز و QS اظهار کرد: ایران و چین دو کشور و تمدن بزرگ آسیایی هستند و از گذشته روابط خوبی باهم داشته اند که گسترش روابط علمی و فناوری نیز باید از اولویت‌های ما است.

وی ادامه داد: ما آماده هستیم غیر از پذیرش دانشجویان چینی در دانشگاه تبریز در اعطای مدرک مشترک با دانشگاه‌های چین همکاری داشته باشیم؛ همچنین در قالب فرصت مطالعاتی نیز آماده و پذیرای محققان و پژوهشگران کشور چین هستیم و در مقابل خواستار ایجاد فرصت مطالعاتی برای محققان و پژوهشگران دانشگاه تبریز در کشور چین هستیم.

نصراله زاده با اعلام امادگی برای همکاری با دانشگاه‌های چین گفت: ما می‌توانیم در زمینه طرح مهم «کمربند- راه» که توسط رئیس جمهور چین مطرح شده است، همکاری لازم را داشته باشیم. طی سه سال گذشته هم ما همکاری خوبی با دانشگاه های چین داشته‌ایم که می توان به همکاری در قالب فراخوان راه ابریشم با آکادمی علوم چین در زمینه‌های مهندسی عمران و فوتونیک اشاره کرد. در حال حاضر دانشگاه تبریز با دانشگاه های چین همکاری در زمینه های مختلف همکاری دارد.

وی با بیان همکاری‌های دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های چین اظهار کرد: دانشگاه تبریز تاکنون با دانشگاه شیان در قالب اعزام اعضای هیئت علمی در زمینه مهندسی شیمی و نفت، با دانشگاه نانجینگ در زمینه مهندسی عمران و طرح «کمربند- راه» و همچنین با دانشگاه پکن و تسینگ هوا و نیز آکادمی علوم چین همکاری داشته است که این روابط می‌تواند توسعه پیدا کند.

دکتر نصراله زاده در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ما کشور چین را به عنوان شریک راهبردی می شناسیم و در هر زمینه‌ای که تمایل داشته باشند آماده همکاری هستیم.

سفیر جمهوری خلق چین با اشاره به اینکه این اولین سفر من به شهر تبریز و دانشگاه تبریز است اظهار کرد: بسیار خرسندم که دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های مختلف چین همکاری و ارتباط نزدیکی داشته است و امیدوارم این آغاز خوبی برای همکاری‌های علمی باشد و دانشجویان چینی بیش از پیش برای تحصیل به این دانشگاه عزیمت کنند. همچنین تقاضا داریم پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران چینی همکاری داشته باشند.

تحصیل دو دانشجوی چینی از سپتامبر سال جاری در دانشگاه تبریز

وی همچنین از شنیدن خبر شروع به تحصیل دو دانشجوی چینی از سپتامبر پیش رو در دانشگاه تبریز ابراز خوشحالی کردند.

زونگ پی وو اظهار کرد: چین به روابط دوجانبه ایران و چین اهمیت زیادی می دهد و اکنون دو کشور همکاری راهبردی جامعه ای را پیش میبرند و امید داریم در آینده این روابط عمیق تر شود.

سفیر جمهوری خلق چین در رابطه با تحقق بخشیدن به روابط عمیق تر و دو جانبه کشور ایران و چین و تحکیم همکاری در زمینه اقتصادی و تجاری خاطر نشان کرد: ما بایستی در زمینه‌های فناوری و آموزش عالی نیز کار کنیم تا بتوانیم نیروهایی جدیدی برای این همکاری‌هایمان دهیم.

زونگ پی وو اظهار کرد: دو کشور ایران و چین در زمینه‌های علوم انسانی و فناوری همکاری خوبی دارند و در آینده نیز با روی کار آمدن ریاست جمهوری جدید ایران حتما پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

اعلام آمادگی برای راه اندازی رشته زبان چینی در دانشگاه تبریز

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای راه اندازی رشته زبان چینی در دانشگاه تبریز و نیز همکاری با مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز جهت برپایی دورهای آموزش زبان فارسی ویژه علاقمندان چینی اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار دکتر سید صمد حسینی معاون پشتیبانی و توسعه منابع، دکتر غلامرضا حجتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر سعید شجاعی مدیرهمکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه تبریز حضور داشتند.

بازدید از شرکت‌های دانش بنیان پردیس فناوری دانشگاه و گفتگو با دانشجویان و اساتید این شرکتها برنامه دیگر سفیر جمهوری خلق چین در بازدید از دانشگاه تبریز بود.

نظر شما