شناسهٔ خبر: 67669994 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست هماهنگی تیراندازان المپیکی برگزار شد

تهران- ایرنا- نشست هماهنگی تیم تیراندازی کشورمان اعزامی به المپیک پاریس با حضور مسئولان فدراسیون و نایب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست هماهنگی تیم تیراندازی اعزامی به المپیک پاریس با حضور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و مهین فرهادی‌زاد، نایب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست همچنین ناصر رسولی، دبیر کل و عباس محمدی و کبری غیاثی، نواب رئیس فدراسیون تیراندازی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه ناصر رسولی گزارشی از زمان رفت و برگشت، محل اسکان تیراندازان، قوانین مسابقات و جزئیات این رقابت‌ها را ارائه کرد، در ادامه مهین فرهادی‌زاد ضمن گفت‌وگو با تیراندازان اعزامی در جریان آخرین درخواست های ورزشکاران قرار گرفت و پای صحبت نمایندگان ایران در المپیک نشست.

مرتضی قربانی در جمع تیراندازان گفت: همه شما و کسانی که در تیم ملی حضور دارید مثل فرزندان ما هستید. دو سال زحمت کشیدید و به لطف خدا سهمیه گرفتید تا در بزرگترین رویداد جهان شرکت کنید. در فدراسیون همه کنار شما بودند تا این نتیجه به دست آمد. هیچ کوتاهی در این راه نداشتیم و شما هم زحمت خود را کشیدید و نماینده ملت ایران، وزارت ورزش، خانواده خود و فدراسیون هستید و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشور باشید.

هانیه رستمیان (تپانچه)، فاطمه امینی، شرمینه چهل امیرانی (تفنگ)، محمد بیرانوند (تراپ)، محسن نصراصفهانی (سرمربی تپانچه)، مریم طالبی (سرمربی تفنگ)، نریمان نیکخو (سرمربی تراپ) و عباس محمدی (سرپرست) نفرات اعزامی به المپیک پاریس هستند.

نشست هماهنگی تیراندازان المپیکی برگزار شد

گفتنی است مرکز تیراندازی شاتورو که قرار است از ۳۴۰ ورزشکار المپیکی و ۱۶۰ ورزشکار پارالمپیکی در جریان بازی‌های پاریس میزبانی کند یکی از محل‌های ورزشی منحصر به فردی است که توسط فدراسیون تیراندازی فرانسه در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد و یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود در قاره اروپا به شمار می‌رود. این مرکز به چندین میدان تیر مجهز است و می‌تواند میزبان همه رویدادهای تیراندازی در جریان بازی‌های‌ المپیک باشد. در سال ۲۰۲۲ در این مرکز ساختمان «فینال» جدیدی ساخته شد و اکنون می‌تواند فینال‌های بین‌المللی تپانچه و تفنگ را برگزار کند. این ساختمان میزبان تمامی فینال‌های تیراندازی داخل سالن در طول بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود.

در ژوئیه ۲۰۲۲ هیات مدیره پاریس ۲۰۲۴ طرح‌هایی را تصویب کرد که مرکز تیراندازی شاتورو را به محل برگزاری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ تبدیل کند. این مرکز برای ۱۵ رویداد تیراندازی المپیک و ۱۳ رویداد تیراندازی پارالمپیک در سال ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته این مرکز پس از بازی‌ها، همچنان برای رویدادهای بین‌المللی تیراندازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این دوره از بازی‌ها تیراندازی ایران با ۳ سهمیه در بانوان و یک سهمیه در آقایان راهی پاریس می‌شوند. هانیه رستمیان در تپانچه، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ و محمد بیرانوند در اهداف پروازی نفرات تیراندازی ایران در پاریس هستند.

نظر شما