شناسهٔ خبر: 67669673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حسینیه ایران در عزای سالار شهیدان سیاه پوش شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: یزد- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از سیاه پوش شدن دارالعباده یزد و حسینیه ایران در عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سعید کاشفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هدف گسترش شعائر و ترویج فرهنگ عاشورایی اقدام نسبت به فضاسازی مناطق ۵ گانه شهرداری اقدام شده که از جمله آن می‌توان به ریسه بندی در ۵۵ نقطه شهر با استفاده از ۴۰ هزار متر ریسه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات سازمان در شهر برای اولین بار انجام شده است، عنوان کرد: به این مناسبت نماد پازلی شهری در موضوعات مختلف محرم طراحی و در تعدادی از مکان‌های پرتردد از جمله میدان صاحب الزمان (عج)، میدان معلم، پارک شادی، میدان مهدیه و میدان امام رضا (ع) نصب شده است.

کاشفی ادامه داد: همچنین ۹ سازه علامت کشی به عنوان بخشی از سوگواره محرم مزین به نام مبارک ۹ یار باوفای ابا عبدالحسین (ع) نیز به برای اولین بار در میدان تاریخی امیرچقماق یزد نصب شد که جلوه ویژه‌ای به شهر داده است.

وی همچنین به کتیبه بندی دیواری در تعدادی از معابر و چهارراه‌ها و استفاده از عناصر نوری قرمز در نقاط مختلف شهر اعم از زیرگذر شهید حکیمیان، زیرگذر شهدای نعیم آباد، زیرگذر آیت الله خاتمی، میدان شهدای محراب، خیابان فرخی و میدان حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد.

جذابیت عزاداری یزد برای گردشگران

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد عنوان کرد: عزاداری مردم دارالعباده یزد در کشور شهرت خاصی دارد و جمعیت گردشگر مذهبی خاصی نیز برای بهره مندی از این رویداد مذهبی به این شهر سفر می‌کنند پ.

وی افزود: واگذاری ۱۵ هزار هزار متر ریسه و ۳۵۰ قطعه پرچم و ۸۰۰ متر کتیبه به هیأت و مساجد و پایگاه‌های مردمی رویکرد اصلی سازمان در آذین بندی و فضاسازی شهر آن هم با تمرکز به محلات مرکز شهر است که این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

کاشفی گفت: نصب و جای گذاری نماد و نشان‌های عاشورایی در ۱۸ نقطه از میادین و محلات شهر یزد و اهتزاز ۵ ابرپرچم در میادین اصلی مانند میدان امام حسین (ع)، میدان انقلاب و میدان آیت الله مدرسی نیز از جمله اقدامات سازمان در گرامیداشت ایام‌سوگواری اباعبدالله (ع) است.

وی در ادامه با تاکید بر فضاسازی و نقش آن در زندگی و روحیه مردم به بیانات رهبر انقلاب که ((عزاداری‌های سنتی است که باعث تقرب بیشتر مردم به دین می‌شود)) اضافه کرد: سازمان حسب فرمایش معظم له سوگواره‌های عزاداری مردم را سرلوحه قرار داده و با برنامه ریزی صورت گرفته در محرم امسال یک هماهنگی کامل‌تر با مشارکت مردم در شهر اتفاق افتاد که منجر به متفاوت‌تر شدن فضای شهر نسبت به سال‌های گذشته شده است.

نظر شما