شناسهٔ خبر: 67669659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در پی افزایش دما

فرماندار کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش دما و بالاتر رفتن سطح آتش‌سوزی‌ها، همه دستگاه‌ها در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی عصر امروز _ یکشنبه بیست و چهارم تیر _ در جلسه مدیریت بحران که با حضور جمعی از مسئولان ذی‌ربط در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه محرم و خاطر شهدا به ویژه امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان، اظهار کرد: حفظ کرامت این ایام و الگوپذیری از صبر و استقامت ثارالله بر همه ما لازم و وظیفه دینی است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل گرم و افزایش آتش‌سوزی مراتع و اراضی طبیعی، افزود: مشارکت دهیاران، شوراها و روستاهای مستعد حریق در بحث مدیریت بحران و اطفای آتش‌سوزی حائز اهمیت است.

فرماندار کرمانشاه از برخورداری دهیاری و بخشداری‌های شهرستان کرمانشاه در خصوص تهیه تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سال‌جاری این تجهیزات توسعه یافته و آموزش اکیپ مشترک اطفای حریق نیز صورت گرفته است، اما پیشگیری از این بحران نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط دارد.

برخورد جدی با عاملان جارسوزی در کرمانشاه

آمویی برخورد جدی با عاملان جارسوزی در شهرستان از طریق مراجع قضائی را ضروری دانست و اضافه کرد: جارسوزی جرم بوده و باید سریعاً توسط بخشداری‌ها اعلام شود و محیط زیست در راستای حفظ منابع طبیعی آن را به صورت حقوقی پیگیری کنند.

وی بر لزوم تعامل شهرداری‌های شهرستان و آتش‌نشانی برای اطفای حریق تاکید و عنوان کرد: با توجه به افزایش دما و بالاتر رفتن سطح آتش‌سوزی‌ها همه دستگاه‌های در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی باشند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه باید تداوم پاکسازی مناطق از علفزارها و تیغه‌زنی جاده‌ها در دستور کار باشد، تصریح کرد: آتش‌نشانی نیز موظف است پشتیبانی لازم در منطقه را داشته باشد و راهداری تدابیر مناسب برای مقابله با اطفای حریق را در حاشیه راه‌ها در نظر بگیرد.

آمویی اهمیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و آموزش و پرورش در آموزش همگانی اطفای حریق و حراست از منابع طبیعی و ملی شهرستان را مهم ارزیابی و عنوان کرد: نصب پلاکارد در تفرجگاه‌ها، آموزش جمع‌آوری صحیح پسماندها و نیز توجیه کشاورزان در زمینه آتش نزدن پس‌چرها و احیای مراتع و اراضی طبیعی می‌تواند در اطفای حریق و مدیریت بحران چشمگیر باشد.

نظر شما