شناسهٔ خبر: 67667695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار راور:

درخت چنار کهنسال تیران در شهرستان راور ثبت ملی شد

کرمان- فرماندار راور گفت: درخت چنار کهنسال تیران از توابع شهرستان راور، بعد از طی تشریفات قانونی در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیران یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان راور در استان کرمان و دارای درخت چناری با قدمت حداقل بیش از ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال است.

وی افزود: تاکنون پیگیری‌های متعددی در خصوص ثبت آثار باستانی و میراث فرهنگی در حوزه شهرستان راور انجام شده است.

عباسی بیان کرد: اقدامات و پیگیری‌های فوق در راستاب اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب سال ۱۳۸۲و همچنین مصوبه مردادماه ۱۳۸۴ هیئت وزیران، با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، انجام شده است.

فرماندار شهرستان راور تاکید کرد: در همین راستا، درخت چنار کهنسال تیران، بعد از طی تشریفات قانونی لازم در مورخه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده و در تیرماه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

عباسی ضمن تبریک این توفیق به مردم شریف راور و تیران، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های تحقق توسعه پایدار در هر جامعه‌ای، موقعیت فرهنگی آن جامعه است.

وی گفت: امروزه تمدن هر کشوری بر پایه فرهنگ مردم آن استوار است و فرهنگ نیز مجموعه‌ای به هم پیوسته از ارزش‌های مادی و معنوی محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان راور یادآور شد: افتخار هر ملتی به آثار مادی، فرهنگی و تاریخی است که از گذشتگان خود به ارث برده و در حقیقت میراث فرهنگی، حقیقت فرهنگی هر ملت و رکن اساسی آن به شمار می‌رود.

عباسی در پایان تاکید کرد: توجه به میراث فرهنگی، از این نظر حائز اهمیت است که در مقابل تهاجم فرهنگی وارداتی می‌تواند مقابله و از هویت اصیل فرهنگی خود دفاع کند.

نظر شما