شناسهٔ خبر: 67666932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهروندان از هر گونه ذبح دام در حاشیه خیابان ها و معابر بپرهیزند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: همشهریان و عزاداران از هر گونه ذبح و قربانی کردن دام در حاشیه خیابان و معابر عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بپرهیزند. مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: همشهریان و عزاداران از هر گونه ذبح و قربانی کردن دام در حاشیه خیابان و معابر عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از مرکزی، دکتر محمد فتاحی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با عنایت به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و درپیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و کشتار دام های قربانی توسط شهروندان و هیات مذهبی، اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های نذری و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان و تأمین بهداشت عمومی اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه این ایام نموده است.
وی ضمن بیان آمادگی کشتارگاه های دام استان در این ایام گفت: هماهنگی لازم با شهرداری‌های استان مرکزی برای فعال بودن کشتارگاه ها در تمام شهرستان‌های استان به منظور انجام ذبح و هر گونه قربانی انجام گرفته و از شهروندان محترم تقاضا می شود به منظور حفظ سلامت خود و پیشگیری از انتقال بیماری‌های دامی به انسان هر نوع ذبح دام و قربانی را در کشتارگاه های شهرستان خود انجام دهند.
فتاحی به ساماندهی تعداد 88 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: 58 اکیپ ثابت و 30 اکیپ سیار، نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا با حضور 26 دامپزشک، 51 بازرس بهداشتی گوشت و 32 ناظر ذبح شرعی به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، به رسم هر سال در این استان ساماندهی شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو تصریح کرد: لازم هست شهروندان و مسئولان هیات های مذهبی گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) جهت استفاده و طبخ استفاده نمایند.

نظر شما