شناسهٔ خبر: 67666929 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرقت از بانک با تیزهوشی مأمور کلانتری ناکام ماند سرقت از بانک با تیزهوشی مأمور کلانتری ناکام ماند

مأمور گشت کلانتری که با دیدن شیشه شکسته بانک به ماجرا مشکوک شده بود، در اقدامی بموقع نقشه سارقان بانک را ناکام گذاشت.

صاحب‌خبر -

 ساعتی از نیمه‌شب جمعه ۲۲ تیر گذشته بود که صدای آژیر بانکی در منطقه جوادیه تهران به صدا درآمد و در کمتر از پنج دقیقه مأموران گشت کلانتری ۱۱۷ راهی محل شدند.

 با حضور در مقابل بانک آنها متوجه شدند که یکی از شیشه‌های بانک شکسته و صدای آژیر بانک به صدا درآمده است. در حالی که مأموران در حال بررسی محل بودند صدای آژیر قطع شد، اما مأموران به بررسی میدانی پرداختند تا اینکه ساعت ۳ بامداد، یکی از مأموران گشت خودرویی کلانتری که همچنان در اطراف بانک گشت می‌زد با مرد جوانی مواجه شد که کاپوت خودرویش را بالا زده و مشغول تعمیر خودروی پرایدش بود.

بلافاصله مأموران به استعلام پلاک خودرو پرداختند که مشخص شد پراید متعلق به مردی ۳۶ ساله به نام امین است. وقتی از مرد جوان مدارک خواستند مشخص شد وی مالک خودرو است بنابراین مأموران بار دیگر مشغول گشت شدند که این بار مأمور کلانتری متوجه جابه جایی دستگاه خودپرداز بانک شد.

او با کمی دقت و با توجه به نور‌های تیر چراغ برق خیابان که داخل بانک را تا حدودی نشان می‌داد ناگهان چشمش به سایه مردی افتاد که در گوشه‌ای از بانک پناه برده و مخفی شده بود.

مأموران با دیدن این صحنه بلافاصله وارد عمل شده و از آنجا که احتمال دادند مرد ناشناس مسلح باشد به او دستور دادند که از بانک خارج شود. اما مرد مرموز واکنشی نشان نداد و این بار مأموران اقدام به شلیک یک تیر هوایی کردند و در نهایت سارق جوان که در بانک مخفی شده بود بیرون آمد. به محض خروج از بانک، او از فاصله‌ای که مأموران با او داشتند سوءاستفاده کرد و قصد فرار داشت که مأموران تیر هوایی دوم را شلیک کردند و مرد جوان به ناچار تسلیم شد.

در همین حین مرد جوانی که به ظاهر در حال تعمیر خودرویش بود نیز قصد فرار داشت که او هم دستگیر و مشخص شد همدست سارق است.

سرقت ناکام

در بازرسی بدنی از متهمی که داخل بانک پنهان شده بود اسپری الکل و تجهیزات ورود به بانک پیدا شد. همچنین با ورود به بانک مشخص شد سارق اقدام به جمع‌آوری تعدادی مدارک، مقداری پول و چند گوشی تلفن همراه کرده است.

در تحقیقات از سارق دستگیر شده و بررسی اثر انگشت او، هویتش به نام شهاب شناسایی شد؛ متهمی که سوابق متعددی در رابطه با سرقت منزل، مغازه، موتورسیکلت و خودرو در پرونده‌اش داشت و پلیس به خاطر سرقت‌های اخیرش در تعقیب او بود.

نقشه‌ای برای سرقت

شهاب در تحقیقات اولیه به سرقت بانک اعتراف کرد و گفت: با توجه به اینکه نیاز به پول داشتیم، تصمیم به سرقت بانک گرفتیم. شب حادثه با همدستم در خیابان پرسه می‌زدیم و با دیدن بانک به آنجا رفتیم.

چون بانک آژیر خطر دارد به همین دلیل ابتدا با یک سنگ، شیشه بانک را شکستیم و صبر کردیم تا مأموران کلانتری بیایند و بررسی کنند و بروند آن وقت وارد بانک شویم. وقتی تصور کردیم مأموران رفته‌اند دستگاه خودپرداز را حرکت دادیم و من وارد بانک شدم.

همدستم هم به بهانه خراب شدن خودرویش در مقابل بانک به عنوان زاغزن ایستاده بود تا مورد مشکوک را به من خبر دهد. اما به محض اینکه مأموران گشت کلانتری آمدند به من خبر داد و در گوشه‌ای پنهان شدم که مأموران متوجه شده و مرا دستگیر کردند.

سرهنگ «علی قاسم پور» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این رابطه گفت: در بررسی‌های اولیه شعبه بانک مشخص شد که متهمان به دلیل حضور بموقع و سرعت عمل بالا و هوشیاری پلیس موفق به سرقت اموال یا وسیله‌های داخل بانک نشده بودند و پس از انتقال متهمان به کلانتری، به جرم خود اعتراف کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما