شناسهٔ خبر: 67666663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز گام نخست طرح آبرسانی به روستاهای کرخه

اهواز - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه از آغاز گام نخست طرح آبرسانی به روستاهای این منطقه با حمایت و پشتیبانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خوزستان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرگرد پاسدار قاسم گوروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نیاز مردم و اولویت‌های اعلام شده از سوی آبفای شهرستان کرخه، ترمیم و اصلاح شبکه آبرسانی سه روستای حسین غلیم، حسین مشلوش و سلمان داود از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های بسیج سازندگی سپاه شهرستان کرخه به منظور رفع مشکلات این منطقه و خدمت رسانی جهادی به مردم، گام نخست طرح آبرسانی در بخش مرکزی کرخه با پشتیبانی و حمایت سپاه ولی عصر(عج) خوزستان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان آغاز شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه بیان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی این ناحیه با حمایت‌های امام جمعه، نماینده کرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شرکت کشت و صنعت میاناب اجرای این طرح آبرسانی را آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به قطعی مکرر آب، آبرسانی با تانکر و نارضایتی اهالی، با توکل به خداوند متعال همزمان با ایام محرم الحرام فعالیت‌ها برای لوله‌گذاری در مسیرهای مشخص آغاز شده است.

سرگرد گوروی گفت: سپاه در کنار سایر دستگاه‌های متولی با هم‌افزایی و تسهیل‌گری برای رفع محرومیت در نقاط مختلف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی یکی از رسالت‌های مهم گروه‌های جهادی را رفع محرومیت با اولویت‌های مشخص دانست و افزود: اکنون اولویت اصلی در بخش مرکزی آبرسانی به مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه اظهارکرد: این طرح در راستای خدمت بی‌منت به مردم منطقه انجام می‌شود و این وعده را می‌دهیم که تا رفع کامل مشکلات آب، پای کار باشیم.

وی افزود: مردم ما، مردمی نجیب و اصیل هستند و زیبنده نیست بیشتر از این مشقت آن‌ها را در حوزه آب نظاره‌گر باشیم؛ اگر لازم باشد مجموعه سپاه و بسیج شبانه روز تلاش خواهند کرد تا این طرح آبرسانی هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش ایرنا، پیش از این در سال گذشته طرح آبرسانی به روستاهای گریز کریدی و شندی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرخه خوزستان با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال در آستانه عید سعید فطر به بهره برداری رسید.

به گفته مجری طرح‌های آبرسانی شهرستان‌های شوش و کرخه با بهره برداری از این طرح مشکل آب آشامیدنی ۱۸۵ خانوار با جمعیتی افزون بر یک هزار نفر برطرف شد.

این طرح شامل احداث ایستگاه پمپاژ مجهز به سیستم گند زدایی(کلر زنی) با دبی ۱۲ لیتر برثانیه و اجرای ۵.۴ کیلومتر خط انتقال است.

اهالی روستاهای گریز کریدی و شندی شهرستان کرخه با اجرای این طرح از آب با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

چهار هزار روستای خوزستان دارای تنش آبی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم تامین آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت این روستاها با تعریف ۱۰ها طرح آبرسانی در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

تاکنون افزون بر یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شده است.

همچنین به گفته مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، آبرسانی به شمال و جنوب شرق خوزستان در قالب ۲ طرح فدک و کوثر در حال انجام است.

سال گذشته نیز بهره برداری از طرح آبرسانی به هشت روستای الوان در روستاهای حسین مشلوش، حسین غلیم، طالب عزیز، سد حنو، سلمان بندر، سلمان داوود، حاتم یک و حاتم ۲ از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان ایران و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

نظر شما