شناسهٔ خبر: 67666511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چند خبر فوق محرمانه از روزهایی که رئیس جمهور نداشتیم

در کنار تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های امنیتی کشور، مردم ایران با مشارکت نزدیک به پنجاه درصدی خود در این انتخابات نه تنها پروژه سیاسی ضد انقلاب برای تحریم انتخابات را شکست دادند بلکه همزمان یک پروژه بزرگ ضد امنیتی را هم منهدم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  مهدی جهانتیغی در فارس نوشت:

یک: از زمان شهادت آیت الله رئیسی تا لحظه انتخاب رئیس جمهور منتخب، نمونه‌ای از ظرفیت بزرگ حکمرانی در جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد، از همان ساعات اولی که رهبر انقلاب به صحنه ورود کردند و به جامعه آرامش دادند و پس از آن محمد مخبر را در جایگاه مدیر قوه مجریه تثبیت کردند، تا همکاری سران قوا در این چند هفته و طی شدن سریع، منظم و با ثبات مراحل انتخابات از شورای نگهبان تا وزارت کشور و بسیاری از تدابیر راهبردی و تاکتیکی که کل سیستم حکمرانی جمهوری اسلامی در این چند هفته اخیر رقم زد، همه نشان داد که نظام اسلامی در چه سطحی از ثبات و تمشیت امور قرار دارد.

دو: اما در پشت پرده نمایش این حمکرانی خیره کننده، یک لایه پنهان از تدابیر و تلاش محرمانه وجود دارد که اگر نبود، این حمکرانی نمایان شده در هفته‌های اخیر اینقدر زیبا و با ثبات رقم نمی‌خورد. بیانیه اخیر وزارت اطلاعات بخشی از همین لایه تدابیر و تلاش‌های محرمانه را روایت کرده است. مهمترین گزاره‌ای که از بیانیه اخیر وزارت اطلاعات می‌توان برداشت کرد این است که طراحی‌های ضدامنیتی گسترده‌ای برای بحران آفرین و بی ثبات سازی کشور در دوران نبود رئیس جمهور شهید در کشور اتفاق افتاده و جمهوری اسلامی علاوه بر تدبیر امور داخلی، همزمان با موانع تحمیل شده ضد امنیتی گسترده خارجی نیز درگیر بوده است.

حجم این طراحی‌های ضد امنیتی به گونه‌ای بوده که واحد ضدّتروریسم وزارت اطلاعات صرفاً در بازه زمانی اول خرداد ماه گذشته تا ۱۵ تیر ماه جاری با شناسایی هسته‌های متعدد گروهکی و ۷۹ مورد رویارویی مستقیم و ضربه به آنها، ده‌ها نفر از عناصر تروریست و عوامل پشتیبانی و تأمین‌کنندگان سلاح و مهمات را دستگیر کرده است. ضمن اینکه بیش از هشت نقطه جغرافیای کشور منطقه مد نظر محل عملیاتی تروریست‌ها بوده که به لحاظ وسعت جغرافیایی بسیار قابل توجه است.

سه: نکته جالب توجه این است که بخش مهمی از تلاش‌های تروریست‌ها معطوف به ایجاد اخلال در روند مردم سالاری دینی در روزهای بوده که در ایران انتخابات برگزار شد و قرار بوده مردم پای صندوق رای بیایند. این اهداف زمانی و مکانی تروریست‌ها به خوبی گویا هست که چرا دلسوزان کشور و به خصوص رهبر انقلاب بارها و بارها از امنیت آفرین بودن انتخابات و مهم بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک گزاره امنیت آفرین یاد می‌کنند. واقعیت غیر قابل انکاری است که نبود صندوق رای که منتهی به استقرار و ادامه قوه مجریه و قوه مقننه با رای و اراده مردم نشود، ایران را در معرض ناامنی گسترده قرار می‌دهد.

بخش گسترده‌ای از اقدامات به ظاهر سیاسی و رسانه‌ای ضد انقلاب در تحریم انتخابات را هم باید از همین منظر دید، یعنی به تعبیر دقیق‌تر اپوزیسیون جمهوری اسلامی در حال یک فعالیت سیاسی و رسانه‌ای معمولی در ماه‌های اخیر نبودند بلکه با پروژه تحریم انتخابات تلاش کردند، امنیت ایران را هدف قرار بدهند.

خلاصه آنکه در کنار تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های امنیتی کشور، مردم ایران با مشارکت نزدیک به پنجاه درصدی خود در این انتخابات نه تنها پروژه سیاسی ضد انقلاب برای تحریم انتخابات را شکست دادند بلکه همزمان یک پروژه بزرگ ضد امنیتی را هم منهدم کردند.

نظر شما