شناسهٔ خبر: 67666098 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران داراب مطرح کرد؛

حجاب؛ تجلی ارزش های الهی زن

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران داراب گفت: خداوند حجاب را قرار داد تا ارزش والای زن حفظ شود و زن در جامعه انسانیت و شخصیت الهی خود را تجلی دهد.

صاحب‌خبر -

صادقی معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران داراب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: اسلام برای زن خیلی ارزش و احترام قائل هست به طوری که در سوره روم ،زن را آیت و نشانه خدا معرفی می‌کند و می فرماید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً».

وی افزود: رسول اکرم برای زنان و دختران ارزشی عظیم قائل بود، آن هم در جامعه ای که برای زن ارزش قائل نبود آقا به همسرشان حضرت خدیجه عشق می‌ورزید، دست مبارک دخترشان را می بوسید و بر احترام و تکریم زن تاکید داشتند.

صادقی اظهار داشت: همچنین امام خمینی رحمه الله علیه زن را قلب جامعه معرفی می‌کند و همانطور که اگر قلب سالم باشد و جایگاهش حفظ شود تمام اعضای بدن سالم هستند و همچنین امام راحل(ره) فرمودند اگر جایگاه زن حفظ شود و زن ارزش خودش را بداند ،جامعه حفظ خواهد شد و یا جای دیگری فرمودند که در کنار هر مرد موفقی، زن موفقی وجود دارد و از دامن مرد، زن به معراج می‌رود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران داراب یادآور شد: این گوهر ارزشمند را خداوند صدفی به اسم حجاب برایش قرار داده تا ارزش والای زن حفظ شود و زن در جامعه انسانیت و شخصیت الهی خود را تجلی دهد نه اینکه جنسیت او بروز داده شود.

وی تاکید کرد: اگر زن در صدف حجاب بماند، دشمن نمی‌تواند به جامعه آسیبی بزند چون به گفته شهدا خواهرم حجاب تو سنگر است دشمن وقتی می‌خواهد به خاک ریزی حمله کند اول سنگر را می‌زند پس در سنگر بمانید.

نظر شما