شناسهٔ خبر: 67665972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ورود مدیریت بحران تهران به موضوع پشه آئدس

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انجام اقدامات پیشگیرانه‌ مدیریت بحران تهران برای کنترل «پشه آئدس» در پایتخت خبر داد. معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انجام اقدامات پیشگیرانه‌ مدیریت بحران تهران برای کنترل «پشه آئدس» در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علی شریفی معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقابله با «پشه آئدس» اولین جلسه تبیین نقش‌های معاونت‌ها، سازمان‌ها و اداره کل‌های شهرداری تهران درخصوص مهاجمین زیستی با تمرکز بر پشه آئدس در چهارچوب دستورالعمل عملیاتی واپایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس)  بر اساس طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی  برگزار شد.

شریفی افزود: در این نشست تأکیدات لازم در خصوص رفع خطرات وجود پشه آئدس و لزوم هماهنگی بین تمامی ارگان‌های شهرداری تهران مطرح شد و همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سطح شهر تهران از جمله جمع‌آوری لاستیک‌های رها شده در سطح شهر، بازبینی نقاط پرخطر از نظر ورود پشه آئدس مهاجم، همچنین رصد و پایش فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و گمرکات در سطح شهر تهران در خصوص وجود پشه آئدس ... ارائه شد.

معاون پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: در این نشست ، گزارشی از وضعیت کشور در خصوص پشه مذکور و راه‌های انتقال بیماری و همچنین چگونگی جلوگیری از شیوع بیماری‌های مربوط به آن (تب دانگ، چیکونگونیا، زیکا و ...) توسط دکتر محمد کریمی‌نیا دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در امور زیستی و دکتر موسی‌کاظمی عضو هیئت علمی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داده شد.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال افزایش مهاجمین زیستی در سطح شهر تهران، افزود: از این رو دوره‎های آموزشی آمادگی و مقابله با پشه آئدس برای پرسنل شهرداری برگزار می شود. همچنین تمرین مقابله با پشه آئدس با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و همکاری سایر سازمان های مرتبط برگزار خواهد شد.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در این جلسه مقرر شد که برنامه‌ریزی لازم برای تمامی آموزش‌ها در خصوص مقابله با این پشه از طریق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت انجام شود.

وی افزود: این نشست با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل استانداری تهران، معاونت مالی و اقتصاد شهری و رئیس کارگروه مالی و اقتصاد شهری کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک و رئیس کارگروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، معاونت خدمات شهری و محیط زیست و رئیس کارگروه خدمات شهری و تهدیدات نامتعارف کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران و  با محوریت معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما