شناسهٔ خبر: 67665918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل-ایرنا- مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در چهار ماه اول سال جاری ۵۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود و بیش از نیم میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شد.

صاحب‌خبر -

داور بستام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر تداوم مدیریت و کنترل منابع آبی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده بیش از ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز دیگر در ماه‌های آتی مسدود خواهد شد.

وی همچنین از انجام عملیات تقلیل منصوبات، پلمپ و قطع برق ۱۸ حلقه چاه در سال جاری خبر داد و گفت: با انجام این اقدام حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

بستام گفت: در چهار ماه اخیر بیش از ۶۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز برای مدیریت مصرف بخش کشاورزی در سطح استان نصب شده است.

مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: همچنین در سال جاری عملیات اصلاح و تعدیل پروانه ۹حلقه چاه کشاورزی هم در سطح استان اجرا شده است.

بستام با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در کنترل مصرف آب در بخش‌های مختلف بیان کرد: امسال طبق تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان بیش از ۳۴ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول در اجرای طرح داناب مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایرنا با وجود بارشهای نسبتا خوب استان در سال آبی جاری، با توجه به افزایش مصرف در بخش کشاورزی، شرب و صنعت و خشکسالی های ممتد در سال‌های گذشته منابع آب استان اردبیل کاهش یافته به طوری که آبخوان دشت اردبیل حدود ۱۳ متر افت کرده و خطر مرگ این آبخوان را تهدید می کند.

نظر شما