شناسهٔ خبر: 67665748 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قیمت دام زنده در ماه محرم اعلام شد + لیست (24 تیر 1403)

در بیست و چهارمین روز از تیرماه 1403، لیست جدیدی از قیمت روز دام زنده در کشور منتشر شد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از ثبات بازار گوشت گوسفندی خبر داد و قیمت دام سبک زنده و لاشه گوسفندی درب کشتارگاه را در روزهای محرم اعلام کرد.

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرحی از قیمت گوسفند زنده و گوشت گوسفند در روزهای محرم ارائه کرد و گفت: اکنون قیمت دام سبک زنده حدود ۳۲۰ هزار تومان در هر کیلو است و لاشه گوسفندی درب کشتارگاه حدود ۶۵۰ هزار تومان در هر کیلو قیمت دارد. 

وی افزود: فرارسیدن روزهای محرم تقاضا و در پی آن قیمت را کمی تحریک می‌کند اما این تحریک قیمتی تا پایان دهه اول محرم خواهد بود و پس از این دهه قیمت‌ها به ثبات کنونی بازمی‌گردد البته از آنجا که کاهش قدرت خرید مردم تقاضا برای دام زنده را در محرم ضعیف کرده افزایش قیمت‌ها از ۱۰هزار تومان در هر کیلو تجاوز نمی‌کند. 

صدر دادرس در تشریح وضعیت تولید دام سبک کشور گفت: عرضه و تقاضا در بازار متعادل است؛ در سال جاری مراتع غنی هستند و دامدارها دام خود را به صورت نارس با وزن پایین کشتار نمی‌کنند و برای کشتار آن تا وزن‌گیری کامل صبر می‌کنند بنابراین امسال شاهد افزایش میانگین وزن لاشه خواهیم بود و با افزایش وزن لاشه کاهش جمعیت دامی نیز به طور نسبی جبران می‌شود.  

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور خاطرنشان کرد: تامین نهاده دام نیز در شرایط نرمالی قرار دارد، هر چند دامدار برای نهاده‌ای که می‌خرد دست‌کم ۲.۵ تا ۳ درصد در ماه کارمزد پرداخت می‌کند و هنوز دولت شرایطی را فراهم نکرده که دامدار بتواند با کم‌ترین قیمت به نهاده دسترسی داشته باشد.  

وی در اظهارنظر درباره واردات دام پایه‌پروار و تاثیر آن بر تولید داخل گفت: واردات دام پایه‌پروار نمی‌تواند سیاست درستی برای تقویت تولید دام باشد زیرا دام پایه‌پروار در حلقه میانی زنجیره تولید دام قرار دارد و واردات آن به حذف گله مولد در ابتدای زنجیره می‌انجامد؛ تنها دام سبک نیست در دام سنگین هم گوساله‌های پایه‌پرواری که اکنون از پاکستان و نقاط دیگر وارد می‌شود برای تولیدکنندگان گاو شیری مشکل‌ساز شده و این امر به افزایش قیمت گوشت گوساله تولید داخل خواهد انجامید. 

جزئیات قیمت دام زنده (ریال):

 

قیمت دام زنده در ماه محرم

 

نظر شما