شناسهٔ خبر: 67665589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس:

نیازمند الگونمایی در حوزه ترویج حجاب و عفاف هستیم

شیراز - مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه ارائه الگو از تجارب موفق منجر به تغییر رفتار و نگرش خواهد شد گفت: نیازمند الگونمایی در حوزه ترویج حجاب و عفاف هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یقطین ظهر یکشنبه در نشست «نذر حیا» که با هدف هم‌اندیشی فعالان عفاف و حجاب استان فارس و قرعه‌کشی اهدای ۷۲ عدد چادر با حضور کنشگران حوزه عفاف و حجاب در شیراز برگزار شد ابتدا بیان کرد: ما در خصوص مباحث مربوط به زیست عفیفانه تمرکز مجموعه‌های مردمی را به سمت دو حوزه اقتدار پدر و تکریم نقش مادری بردیم و برای اینکه بتوانیم تأثیر این دو کارکرد تربیتی را درون خانواده ببینیم نیازمند کار مشترک و همدلی همه مجموعه‌ها هستیم و تجارب موفقی هم در این زمینه داریم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: بارها اعلام کردیم که افراد، ادارات، مجموعه‌های مردمی و دولتی حتماً الگوها، ایده‌ها و تجارب خود در حوزه مسائل مربوط به خانواده، زیست عفیفانه و عفاف و حجاب را الگونمایی کنند اما با وجود اینکه تجارب کوچک و بزرگ و موفق زیادی در حل این مسائل در شیراز و فارس صورت گرفته اما تجربه‌نگاری نکردیم.

وی افزود: ارائه الگو از تجارب موفق در این حوزه‌ها منجر به تغییر رفتار و نگرش خواهد شد و مجموعه‌های مردمی که به ویژه پس از شهادت آیت‌الله رئیسی دلشان می‌خواهد استمرار خدمت در حوزه‌های مختلف داشته باشند از همین الان کار را شروع کنند و با ارائه الگوهای موفق به دیگران این مسیر را برای سایر ایده‌ها نیز هموار کنند.

یقطین گفت: همه نیازمند الگو و مدل هستند تا حرکت‌های خود را بهتر و سریع‌تر انجام بدهند و نیاز هم نیست که زیر یک پرچم یا اداره یا مجموعه یا گرایش خاصی این الگوها دنبال شود بلکه همین که محور همه خانواده باشد کفایت می‌کند و می‌شود محتوا و مدل را از درون خانواده‌ها شروع کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که موفقیت بانوان استان فارس در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بتواند الگویی برای سایر استان‌ها شود.

نظر شما