شناسهٔ خبر: 67665486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

علت ریزش تعداد دانش‌آموزان المپیادی

رئیس باشگاه دانش‌ پژوهان جوان بابیان اینکه نهایی شدن امتحانات پایه دهم و یازدهم باعث ریزش ۳۶ هزارنفری مخاطبان المپیاد شده ،گفت:اگرفوراً قانونی برای این دانش‌آموزان مصوب نشود، در دو سال آینده به طور چشمگیری نتایج المپیادهای جهانی کشور افت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

رضا حسینی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ طبق تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی شد گفت: این تصمیم مزایا و معایبی به همراه دارد که در نتیجه آن بچه‌های المپیادی از این موضوع به شدت آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه مصوبه، یک تهدید بزرگ به همراه دارد افزود: این امر باعث شد نتایج المپیادهای جهانی ایران از امسال دچار رکود جدی شود؛ هرچند در دوسال اخیر بهترین نتایج تاریخ کسب شده است.

رئیس باشگاه دانش‌ پژوهان جوان با بیان اینکه دانش‌آموزی که خود را برای المپیاد آماده می‌کند انتهای پایه یازدهم (ابتدای پایه دوازدهم) از کسب مدال طلای خود آگاهی می‌یابد و خود را برای عضو تیم ملی شدن در پایه دوازدهم و مسابقات جهانی آماده می‌کند ادامه داد: کسی که خود را برای المپیاد آماده می‌کند از چند سال قبل تلاش خود را آغاز می‌کند، ممکن است صاحب مدال طلا شده و از کنکور معاف شود و یا ممکن است خوب عمل نکند و صاحب مدال طلا و معاف از کنکور نشود، اکنون که در پایه دهم و یازدهم، آزمون نهایی ۲۰ درصد در کنکور موثر واقع شده، در نتیجه دانش‌آموز ۴۰ درصد نمره ورود به دانشگاهش خراب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این امر باعث شده ۳۶ هزار نفر ریزش مخاطب المپیاد داشته باشیم که در نتیجه کیفیت خروجی نیز کم شده است گفت: اگر فوری شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی برای این دانش‌آموزان به صورت مجزا مصوب نکند، در دو سال آینده به طور چشمگیری نتایج المپیادهای جهانی افت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اخیرا رهبر معظم انقلاب، از نتایج المپیاد ابراز رضایت کردند افزود: وقتی موضوع المپیاد برای حاکمیت و کشور مهم است، کمک جدی در این باره نیاز دارد.

رئیس باشگاه دانش‌ پژوهان جوان با بیان اینکه به حاکمیت و دولت بعد توصیه جدی داریم که فضای نخبگان را فضای سیاسی نبینند عنوان کرد: این دانش آموزان ظرفیت، منابع و ثروت کشورند و نباید مختص به جناح خاصی به آن‌ها نگاه کرد و لازم است از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم زیرا آنان درآمدهای پنهان کشورند و دولت باید برای رفع دغدغه‌های این دانش‌آموزان تلاش کند.

نظر شما