شناسهٔ خبر: 67664362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۴ تیر / جزییات تغییر قیمت

قیمت گوشت قرمز امروز یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

براساس داده‌های منتشرشده، گوسفند زنده در سطح کشور ۳۵۹ هزار تومان و گوشت خورشتی بدون استخوان و چربی به ازای هر کیلوگرم ۵۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

گوشت گوسفندی راسته با استخوان ۳۱۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی راسته بدون استخوان به ازای هر کیلوگرم ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ران گوسفندی پاک کرده با استخوان به ازای هر کیلوگرم ۴۸۰ هزار تومان و ران گوسفندی ممتاز تنظیم بازار به نرخ ۳۹۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

مصرف‌کنندگان به میزان مصرفی خود، سردست با گردن و ماهیچه را ۲۸۲ هزار تومان و کف دست با ماهیچه گوسفند را با نرخ ۲۹۹ هزار تومان خریداری می‌کنند.

آیا مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد؟

طبق تحقیقات صورت‌گرفته توسط اندیشمندان دانشگاه هاروارد، افزایش مصرف گوشت قرمز حتی دو وعده در هفته با شدت گرفتن خطر ابتلا به دیابت نوع دو همراه است و جایگزین کردن مصرف گوشت قرمز با منابع پروتئینی دیگر مانند آجیل، حبوبات و غذاهای لبنی می‌تواند به شکل قابل توجهی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

در این راستا شیئاگو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد بیان کرد: گوشت قرمز دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.

می‌توان گفت افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند./ خبرآنلاین

برچسب‌ها:

نظر شما